آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا

[ad_1]

2262707547 آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا

معمولاً استفاده از گیاه آلوورا به طور مستقیم بی خطر است

گیاه آلوئه ورا (آلوورا) حاوی ترکیبات مهم شامل قندها از جمله: گلوکز، مانوز و سلولز، آنزیم‌ها از جمله: اکسیداز، آمیلاز و کاتالاز، همچنین ویتامین‌هایی نظیر: B1، B2، B6، C، E و اسید فولیک و مواد معدنی مانند: کلیسم، سدیم، منیزیم، روی، مس و کروم می‌باشند.

 

آلوئه ورا چیست؟

آلوئه ورا یک گیاه دارویی است که هزاران سال برای معالجه شرایط مختلف بهداشتی استفاده می شود. معمولاً استفاده از گیاه آلوورا به طور مستقیم بی خطر است یا می توانید آن را به صورت ژل خریداری کنید.

کرم ها ، ژل ها و پمادهای آلوئه ورا حاوی ژل شفاف موجود در آلوئه ورا هستند. این محصولات می توانند بصورت موضعی برای درمان شرایط مختلف پوست استفاده شوند.

در ادامه برای شما نحوه استفاده از آلوئه ورا و مزایا و خطرات احتمالی را آماده کرده ایم :

2408817380 آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا

می توانید ژل آلوئه ورا تازه را مستقیماً روی پوست خود بمالید

نحوه برداشت گیاه آلوورا :

برداشت ژل و عصاره  گیاه آلوورا نسبتاً ساده است. شما به یک گیاه بالغ که حداقل چند سال سن داشته باشد نیاز دارید. این امر غلظت بالاتری از مواد فعال را تضمین می کند.

برای برداشت ژل از گل آلوئه ورا :

2666 آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا 3-4 برگ را به طور هم زمان بردارید و برگهای ضخیم را از قسمتهای بیرونی گیاه انتخاب کنید.

2666 آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا اطمینان حاصل کنید که برگها سالم و عاری از هرگونه کپک و آسیب هستند.

2666 آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا آنها را نزدیک به ساقه برش دهید. بیشتر مواد مغذی مفید در پایه برگها یافت می شود.

2666 آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا از کندن ریشه ها خودداری کنید.

2666 آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا برگها را بشویید و خشک کنید.

2666 آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا لبه های خاردار را با چاقو مرتب کنید.

2666 آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا با استفاده از چاقو یا انگشتان دست خود ، ژل داخلی را از قسمت بیرونی برگ جدا کنید. ژل داخلی بخشی از آلوئه است که شما استفاده خواهید کرد.

2666 آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا اجازه دهید شیره زرد از برگ تخلیه شود. این لاتکس آلوئه ورا است. اگر قصد استفاده از لاتکس را دارید ، می توانید آن را در یک ظرف بریزید. اگر قصد استفاده از لاتکس را ندارید ، می توانید آنرا دور کنید.

2666 آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا ژل آلوئه ورا را به شکل های مکعب برش دهید.

اگر می خواهید ژل آلوئه ورا صاف داشته باشید ، پس از جدا کردن  آلوئه ورا از قسمت بیرونی برگ ، می توانید  آلوئه ورا را درون مخلوط کن بریزید و سپس ماده آن را صاف کنید تا پالپ خارج شود.

بیشتر بخوانید:  پزشکی قانونی علت مرگ عارف لرستانی را اعلام کرد + عکس

نحوه استفاده از ژل آلوئه ورا تازه :

می توانید ژل آلوئه ورا تازه را مستقیماً روی پوست خود بمالید و یا دستور تهیه یک محصول زیبایی خانگی را دنبال کنید . همچنین می توان به مواد غذایی ، اسموتی ها و نوشیدنی ها اضافه کرد.

برای تهیه آب آلوئه ورا : برای هر 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا از 1 لیوان آب یا سایر مواد مانند میوه استفاده کنید. از مخلوط کن برای مخلوط کردن نوشیدنی خود استفاده کنید.

نگهداری برگ آلوورا : اگر قصد استفاده از برش های تازه گل آلوئه ورا را دارید ، چند روز در یخچال نگهداری می شود ، اما بهترین مصرف این است که در اسرع وقت مصرف کنید. اگر بلافاصله حاضر به استفاده از آن نیستید ، همیشه می توانید ژل آلوئه ورا را در فریزر نگهداری کنید.

2589355798 آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا

مصرف آلوئه ورا ممکن است به نفع دستگاه گوارش شما باشد

خواص آلوئه ورا: 

راه های زیادی برای استفاده از آلوئه ورا ، چه از نظر موضعی و چه خوراکی وجود دارد.

1. بهبود سوختگی :

آلوئه ورا به دلیل خاصیت تسکین دهنده ، مرطوب کننده و خنک کننده آن اغلب در درمان سوختگی مورد استفاده قرار می گیرد.

در یک مطالعه با 50 شرکت کننده دریافتند که افرادی که از ژل آلوئه ورا برای درمان سوختگی سطحی و جزئی استفاده می کردند ، نسبت به گروهی که از کرم سولفادیازین 1 درصد استفاده کرده بودند ، نتایج بهتری نشان دادند.

اگر آفتاب سوختگی یا سوختگی خفیف دیگری دارید ، روزانه چند بار آلوئه ورا را به محل سوختگی بمالید. اگر دچار سوختگی شدید هستید ، قبل از استفاده از  آلوئه ورا از پزشک معالج کمک بگیرید.

2. سلامت گوارش را بهبود می بخشد :

مصرف آلوئه ورا ممکن است به نفع دستگاه گوارش شما باشد و به تسکین و درمان بیماری های معده ، از جمله سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک می کند.

یک بررسی در سال 2018 با 151 نفر بررسی شد. نتایج حاصل از مطالعات نشان داد که آلوئه ورا علائم IBS را در مقایسه با دارو بهبود می بخشد. هیچ عوارض جانبی گزارش نشده است . علاوه بر این ، آلوئه ورا ممکن است به مهار رشد باکتری H. پیلوری ، که در دستگاه گوارش شما یافت می شود و منجر به زخم می شود ، کمک کند.

بیشتر بخوانید:  طنز نوشته های کوتاه جدید (76)

3. سلامت دهان را ارتقا می بخشد :

خمیر دندان آلوئه ورا و دهانشویه گزینه های طبیعی برای بهبود بهداشت دهان و دندان و کاهش پلاک است. نتایج یک مطالعه 2017 نشان داد افرادی که از خمیردندان آلوئه ورا استفاده کرده اند ، پیشرفتهای چشمگیری در سلامت دهان و دندان خود نشان داده است.

این مطالعه شامل 40 نوجوان بود که به دو گروه تقسیم شدند. هر گروه روزانه دو بار از خمیردندان آلوئه ورا یا خمیردندان سنتی حاوی تریکوزان استفاده می کردند.

پس از گذشت 30 روز ، خمیر دندان آلوئه ورا در کاهش سطح کاندیدا ، پلاک و لثه مؤثرتر از خمیر دندان تریکوزان بود.

افرادی که از خمیردندان آلوئه ورا استفاده کرده بودند ، بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشند ، سلامت کلی دهان را بهتر نشان دادند.

4- آکنه را پاک می کند :

استفاده از آلوئه ورا تازه روی صورت ممکن است به پاکسازی آکنه کمک کند. همچنین می توانید محصولات آلوئه ورا را که برای آکنه طراحی شده اند ، از جمله پاک کننده ها ، تونرها و کرم ها را خریداری کنید. اینها ممکن است از فواید حاوی مواد مؤثر دیگری نیز برخوردار باشد.

محصولات آکنه تهیه شده با آلوئه ورا ممکن است نسبت به درمانهای سنتی آکنه برای پوست تحریک کننده نباشد.

5- شکاف های مقعد را تسکین می دهد: 

اگر شکاف های مقعد دارید ، استفاده از کرم آلوئه ورا چندین بار در طول روز ممکن است به بهبودی کمک کند.

پژوهشگران در مطالعه ای دریافتند که استفاده از کرم حاوی آلوئه ورا در درمان شقاق مزمن مقعد مؤثر است. مردم از کرم آلوئه ورا سه بار در روز به مدت شش هفته استفاده کردند.

بهبودهایی در درد ، خونریزی هنگام مدفوع و بهبود زخم نشان داده شده است.

2769583710 آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا

زنان باردار یا شیرده و کودکان زیر 12 سال نیز باید از مصرف خوراکی آلوئه ورا خودداری کنند

آیا آلوئه ورا بی خطر است؟

استفاده از آلوئه ورا بصورت موضعی برای نگرانی های جزئی در مورد مراقبت از پوست برای اکثر افراد بی خطر است. به طور کلی ، به خوبی تحمل می شود ، اگرچه تحریکات پوستی و واکنش های آلرژیک امکان پذیر است. هرگز از آلوئه ورا برای هرگونه بریدگی و سوختگی شدید استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید:  طراحی باغ پشت کامیون‌های ژاپنی (+تصاویر)

به نحوه واکنش بدن شما به آلوئه ورا توجه کنید. اگر حساسیت و یا واکنشهای جانبی را تجربه کرده اید ، توجه کنید. اگر به سیر ، پیاز و لاله ها حساسیت دارید از آلوئه استفاده نکنید. در طی دو هفته قبل از هرگونه جراحی برنامه ریزی شده ، از مصرف آلوئه ورا خودداری کنید.

زنانی که باردار یا شیرده هستند و کودکان زیر 12 سال نیز باید از مصرف خوراکی آلوئه ورا خودداری کنند.

اگر شرایط زیر را دارید از آلوئه ورا به صورت داخلی استفاده نکنید:

بواسیر

بیماری کلیه

اختلال کلیوی

بیماری قلبی

بیماری کرون

کولیت اولسراتیو

انسداد روده

دیابت

عوارض جانبی احتمالی آلوئه ورا شامل موارد زیر است:

مشکلات کلیوی

خون در ادرار

پتاسیم کم

ضعف عضلانی

اسهال

حالت تهوع یا درد معده

عدم تعادل الکترولیت

2833384402 آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا

 به طور معمول ، گیاهان آلوئه ورا در آب و هوای گرم رشد می کنند

نحوه مراقبت از گل آلوئه ورا :

می توانید گیاهان آلوئه ورا را در گل فروشی ها و حتی آنلاین پیدا کنید . آنها معمولاً آسان رشد می کنند به شرط داشتن نور خورشید و گرما کافی.

گیاهان آلوئه ورا در روز به حدود شش تا هشت ساعت از نور خورشید احتیاج دارند. گیاهان جوان نسبت به گیاهان بالغ بیشتر به نور مستقیم آفتاب احتیاج دارند. به طور معمول ، گیاهان آلوئه ورا در آب و هوای گرم رشد می کنند ، اما می توان آنها را در ماه های سرد سال در محیط داخلی پرورش داد.

وقتی خاک گیاه حدود دو اینچ از زیر خشک است ، گیاه آلوئه ورا را آب دهید. می توانید از انگشت خود برای تعیین میزان خشک بودن خاک استفاده کنید.

بسته به آب و هوای شما ، ممکن است نیاز به آب یک بار در هفته یا حتی کمتر باشد.

اطمینان حاصل کنید که گلدان گیاه شما دارای سوراخ های زهکشی در قسمت پایین است تا آب اضافی خارج شود.

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های زیبا درباره مادر

[ad_1] عکس نوشته های روز مادر عکس نوشته درباره مادر تبریک روز مادر متن تبریک …