آموزش تصویری ساخت ننو یا تاب ریلکسی

 learning2 make1 nano1 آموزش تصویری ساخت ننو یا تاب ریلکسی

آموزش درست کردن تاب ننو

نحوه ساخت ننو یا تاب ریلکسی

همانطور که می دانید ننو یا تاب ریلکسی مدل های متنوعی دارند. از این تاب ها می توانید برای به آرامش رسیدن استفاده کنید. این تاب ها را می توانید در فضای باز و یا در منزل و … به راحتی نصب کنید. تاب ننو نسبت به تخت آن جمع تر و کوچکتر است.

آیا می خواهید مکانی برای خوابیدن و خواندن کتاب داشته باشید؟ اگر چنین است، آیا می دانید که می توانید یکی را خودتان بسازید؟ اگر قلاب محکمی در اتاق یا درختی در حیاط خانه دارید، می توانید در ادامه چند مرحله ساده برای درست کردن آن را دنبال کنید و از آن لذت ببرید.

در این مقاله نمونه ای از ننو یا تاب ریلکسی را به صورت تصویری آموزش داده ایم. شما می توانید از تصاویر انتهای مقاله ایده بگیرید و خودتان ننو را درست کنید.

وسایل لازم برای تاب ننو :

چوب بلوط، چوب بلوط چوب محکمی است که تحمل وزن زیاد را دارد. چوب بلوط از چوب صنوبر محکم تر است.

پارچه ی بوم (برزنت) ساده 2 متر

طناب پلی پروپیلن

قلاب کارابین 8

قلاب کارابین بیضی 16

رنگ اکرولیک مخصوص پارچه به رنگ دلخواه (من از رنگ اکرولیک مشکی استفاده کردم)

قلمو برای رنگ

می توانید از پارچه ی طرح دار استفاده کنید و دیگر نیازی به رنگ نیست.

learning2 make1 nano2 آموزش تصویری ساخت ننو یا تاب ریلکسی

وسایل لازم برای ساخت تاب ننو

آموزش ساخت ننو یا تاب ریلکسی :

برای درست کردن ننو ابتدا، پارچه را از وسط تا بزنید. به صورتی که قسمت ترکی آن ها در سمت چپ قرار بگیرد. حدوداً 15-20 سانتیمتر از لبه بالا سمت راست اندازه بگیرید و علامت گذاری کنید.

بیشتر بخوانید:  الیاف مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟

با استفاده از خط کش، یک خط از آن علامت بالا به گوشه پایین سمت راست بکشید و آن را به صورت دولا را برش بزنید. پارچه خود را باز کنید.

learning2 make1 nano3 آموزش تصویری ساخت ننو یا تاب ریلکسی

طرز برش پارچه برای تاب ننو

لبه بالایی خود را نیم سانت تا کرده و آن را اتو کنید و سپس آن را دوباره نیم سانت تا کنید و اتو کنید و روی آن را با چرخ خیاطی بدوزید. این کار را با لبه پایینی تکرار کنید. دقت کنید، قسمت هایی که ترکی پارچه قرار ندارد را باید تا بزنید و روی آن ها دوخت بروید.

پارچه ی خود را 90 درجه به سمت چپ بچرخانید تا طولانی ترین لبه در سمت راست باشد. شما می خواهید قسمت هایی ایجاد کنید که طناب از هر طرف آن حرکت کند. این قسمت باید در ضلع شیب داری که برش زدید باشد هر گوشه را در حدود 2 و نیم سانت تا کنید و اتو کنید.

سپس لبه بالایی را هم 2 و نیم سانت تا کنید و اتو کنید. مطابق شکل دو خط در امتداد لبه پایین تا شده کوک بزنید. ابتدا و انتهای بخیه ها را با حرکت های رفت و برگشت محکم کنید. این کار را با طرف دیگر تکرار کنید.

دو طرف چوب خود را با فاصله ی 2 و 4 سانت علامت بزنید و سوراخ کنید. برجستگی های چوب را با سمباده صاف کنید. دقت کنید چوب شما ترک نداشته باشد زیرا باعث شکستن چوب می شود.

پارچه ی خود را روی یک صفحه بزرگ مقوایی قرار دهید، و یک طرف آن طرح خود را بکشید و اجازه بدهید خشک شود. سپس طرف دیگر یک طرح دیگر بکشید.

دو سر طناب را بسوزانید که طناب شما باز نشود. سپس دو طرف طناب را از سوراخ دومی عبور بدهید. قسمتی که می خواهید چوب قرار بگیرد را تنظیم کنید و زیر آن ها را گره بزنید تا چوب به سمت پایین حرکت نکند.

سر طناب را از قسمت باریک تر پارچه عبور بدهید و از سمت پهن آن خارج کنید. این کار را با دو طرف طناب انجام بدهید. سپس سرها طناب را از سوراخ اولی چوب خارج کنید و با گره زدن آن ها را محکم کنید.

learning2 make1 nano5 آموزش تصویری ساخت ننو یا تاب ریلکسی

به این صورت از سوراخ های چوب عبور بدهید

قلاب لوستر و یا قلابی محکمی را انتخاب کنید و سپس قلاب بیضی 16 را از قلاب آویزان کنید و بعد قلاب کارابین 8 را از آن آویزان کنید. بالای طناب را از قلاب آویزان کنید. شما می توانید آن از شاخه ی محکم درخت و یا میله ی آهنی آویزان کنید. دقت کنید قبل از امتحان حتما از امنیت آن اطمینان حاصل کنید.

learning2 make1 nano6 آموزش تصویری ساخت ننو یا تاب ریلکسی

قلاب ها را به این صورت عبور بدهید

برای راحتی خود می توانید در قسمت نشیمن تاب کوسن و یا بالشتی قرار بدهید.

learning2 make1 nano7 آموزش تصویری ساخت ننو یا تاب ریلکسی

تاب ننو شما به این صورت آماده است

learning2 make1 nano8 آموزش تصویری ساخت ننو یا تاب ریلکسی

نمونه ای دیگر برای دوخت تاب ریلکس

learning2 make1 nano9 آموزش تصویری ساخت ننو یا تاب ریلکسی

نمونه ای از شیک ترین مدل تاب ریلکس

learning2 make1 nano10 آموزش تصویری ساخت ننو یا تاب ریلکسی

تصاویری از تاب ننو

learning2 make1 nano11 آموزش تصویری ساخت ننو یا تاب ریلکسی

ایده هایی برای تاب ننو

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود آمدن …