آیا روانشناسی در دشواری‌های زندگی به ما کمک می‌کند؟

wpovtjpgopjg3rgohjo4tuh495k 300x214 آیا روانشناسی در دشواری‌های زندگی به ما کمک می‌کند؟

موضوع روانشناسی از آن دست موضوعاتی است که هیچکس در زندگی از آن بی نیاز نیست. برای همه ما تا به حال بارها پیش آمده که در زندگی احساس ناامیدی کنیم و برای بهبود وضعیت مان احتیاج به کمک داشته باشیم.

افراد بسیار زیادی در دنیا و در جامعه هستند که برای پرداختن به احساسات و مشکلات زندگی که این مشکلات از اختیار آنان خارج شده به کمک احتیاج دارند. مشکلاتی نظیر مشکلات زناشویی، مشکلات روابط عاطفی، مشکلات خانوادگی، افسردگی، فرسودگی شغلی، اضطراب و سوء مصرف مواد مخدر ممکن است در زندگی ما وجود داشته باشند و قطعاً در اغلب موارد برای حل این مشکلات به کمک احتیاج داریم.

آسیب هایی که به سبب مشکلات به وجود آمده در زندگی به ما می‌رسد، گاهی چنان باعث ناتوانی ما می‌شوند که گاهی اوقات ما چاره‌ای جز مراجعه به افراد متخصص برای حل این مشکلات نداریم. یک روانشناس از طریق دانشی که آموخته می‌تواند به ما در جهت درمان و بهبود شرایط زندگی بسیار کمک کند. با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد روانشناسی و اهمیت شروع جلسات مشاوره روانشناسی بدانید.

45tkv409tun45n9tj45iotj54ok 300x211 آیا روانشناسی در دشواری‌های زندگی به ما کمک می‌کند؟

روانشناسی چیست؟

روانشناسی علم مطالعه ذهن افکار احساسات و رفتار انسان است. به عبارت دیگر، روانشناسی علم مطالعه درونیات انسان و نمود خارجی این درونیات است. عوامل مختلفی مثل تاثیرات بیولوژیکی، فشارهای اقتصادی و اجتماعی و عوامل محیطی می‌توانند بر نحوه تفکر و احساسات و عواطف ما تاثیر زیادی بگذارند. برای اینکه بتوانیم اوضاع را تحت کنترل خود در بیاوریم، نیاز است که به درک و بینشی عمیق تر برسیم و با افزایش خودآگاهی، افکارمان را بهبود بخشیم تا بتوانیم در وضعیت زندگی و عواطف‌مان تحول ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید:  ازدحام، رازبقای پنگوئن ‌ها (+عکس)

مشاوره روانشناسی چه تأثیر و اهمیتی در زندگی دارد؟

روانشناسی یک حوزه بسیار کاربردی و دانشگاهی است که تماماً برای جامعه و زندگی افراد مفید است. بخض زیادی از علم روانشناسی به تشخیص مشکلات درونی و بهبود وضعیت روانی افراد می‌پردازد. البته، این توضیح فقط بخش کمی از فوائد روانشناسی است . این علم، فوائد بی‌شماری دارد.

برخی از مواردی که مشاوره روانشناسی در زندگی افراد تأثیر می‌گذارد به شرح زیر است:

  • شناخت و گاهی ما از رفتار افراد
  • شناخت عوامل تأثیرگذار بر ذهن و رفتار ما
  • درک روش‌هایی که باعث بهبود سلامت روان ما در زندگی می‌شوند
  • بهبود روابط ما بین افراد نزدیک زندگی‌مان
  • بهبود بهره‌وری شغلی
  • ایجاد انگیزه در ما برای انجام امور ضروری و مهم
  • افزایش آرامش خاطر و حس رضایت در زندگی
  • و…

روانشناسان با استفاده از روش‌های علمی و تخصصی، می‌توانند به ما کمک کنند که نسبت به خود و زندگی و افراد نزدیک زندگی‌مان به شناخت و درک برسیم.

53vtkj4utn045ooiyjojmk 300x213 آیا روانشناسی در دشواری‌های زندگی به ما کمک می‌کند؟

چطور یک روانشناس خوب پیدا کنیم؟

مکن است در ابتدا برای شما سخت باشد یک روانشناس خوب پیدا کنید. حق هم دارید! چراکه پیدا کردن روانشناس خوب اهمیت بسیار بالایی دارد. چرا که مسئله سلامت روان ما یک مسئله بسیار حیاتی است و روان ما نباید صدمه ببیند. همه ما در خصوص افراد شنیده‌ایم که مشاور روانشناس خوبی را برای خود انتخاب نکردند و این مسئله باعث صدمه دیدن آنها شده است. در واقع یک مشاوره روانشناس که کار خود را به خوبی انجام ندهد، می‌تواند به روان و ذهن ما آسیب بزند.

امروزه به دنبال هر چیزی که باشیم، آن را در گوگل جستجو می کنیم. ممکن است با سرچ عبارت مشاوره روانشناسی به سایت هایی بر بخورید که تعداد زیادی مشاور روانشناس را معرفی کردند. اما از کجا می خواهید بفهمید که آن روانشناسان خوب هستند و رزومه آنها واقعی است؟

بیشتر بخوانید:  نهنگ ولگرد نیمی از کره زمین را شنا کرد!

با ما همراه باشید تا یکی از معتبرترین مراکز مشاوره روانشناسی را برای شروع جلسات مشاوره روانشناسی در تهران به صورت حضوری و سایر شهرها به صورت غیرحضوری را معرفی کنیم.

3tmvj905tun94jtotjm 300x150 آیا روانشناسی در دشواری‌های زندگی به ما کمک می‌کند؟

بهترین گزینه برای شروع جلسات مشاوره روانشناسی چیست؟

یکی از بهترین گزینه‌هایی که شما می توانید برای شروع جلسات مشاوره روانشناسی به مراجعه کنید، مرکز مشاوره روانشناسی سلامت است. این کلینیک روانشناسی در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به عنوان بهترین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی توسط سازمان بهزیستی انتخاب شد و رزومه آن در صفحه “درباره ما” این وبسایت قرار دارد.

همچنین رزومه روانشناسان مرکز مشاوره روانشناسی سلامت از بهترین رزومه هایی است که می توان به آن استناد کرد. در واقع بالای ۹۰ درصد از اشخاصی که به روانشناسان مرکز مشاوره روانشناسی سلامت مراجعه می‌کنند از خدمات روانشناختی این درمانگران بسیار راضی هستند. شما می‌توانید برای رزرو وقت مشاوره روانشناسی در تهران با مرکز مشاوره روانشناسی سلامت تماس گرفته یا وارد وبسایت آن شوید.

همچنین عزیزانی که در تهران ساکن نیستند نیز می‌توانند از خدمات مشاوره روانشناسی مرکز مشاوره روانشناسی سلامت به صورت تلفنی و آنلاین استفاده کنند.

تلفن: 02166179231

مطلب پیشنهادی

پروفیل ناودانی یا آبرو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ناودانی در پروژه‌های ساختمان‌سازی نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارد. قدرت، استحکام بی‌نظیر، دوام و …