بررسی تاریخچه موسیقی رپ در سایت ملوبوک؛ سایت تخصصی کتاب و موسیقی

wrv3p5km45otjy98v5uy45oyho45yjoi 300x201 بررسی تاریخچه موسیقی رپ در سایت ملوبوک؛ سایت تخصصی کتاب و موسیقی

تاریخچه موسیقی رپ و پدر رپ جهان

رپ یک نوع موسیقی خیابانی است که در دهه 1960 توسط سیاه پوستان آمریکایی در منطقه‌ای که معمولا وضع مالی خوبی نداشته‌اند به نام برانکس در نیویورک بوجود آمد.

در آن زمان به دلیل رایج بودن تبعیض نژادی، جوانان از رپ به عنوان یک سلاح برای مبارزه از آن استفاده می‌کردند.

این سبک قدمتی بیش از 60 سال دارد و به واسطه سیاه پوست‌هایی که به بردگی گرفته می‌شدند بوجود آمد.

این موسیقی برای نشان دادن اعتراض خود به جریان بردگی خوانده می‌شد. امروزه این سبک تنها مخصوص سیاه پوستان نیست؛ درواقع تبدیل به نوعی روش اعتراض برای جوانان و نوجوانان شده است.

کلام و کلمات این سبک از قرن 16 میلادی از زبان بریتیش گرفته شده است. عده‌ای دیگر بر این باور اند که این نوع موسیقی از گویش مردم آفریقایی و آمریکایی در سال 1960 گرفته شده است. این موسیقی خیلی زود به عنوان یک سبک جدید نیز مطرح شد.

رپ در خلاصه، چندین کلمه را پشت سرهم که به سرعت بیان می‌شود و فلودرایم و قافیه سازی روی ریتم جز ابتدایی‌ترین ویژگی‌های رپ محسوب می‌شود.

پدر رپ جهان

در حدود 50 سال پیش فردی به اسم توپاک آمارو شاکور 2Pac، رپ را به معنای واقعی کلمه رساند. برای اولین بار با پشتیبانی مردمی و بیانی شیوا این سبک موسیقی را به گوش مردم رساند. او سبک هیپ هاپ را پایه گزاری کرد و به عنوان پدر رپ جهان معرفی شد. بعد از آن این سبک معنای متفاوتی گرفت و موضاعات آن نیز تغییر کرد. موضاعات این موسیقی عمدتا به سمت خود پرستی و انتقاد مستقیم و غیر مستقیم کشیده شد.

بیشتر بخوانید:  تاثیر خوراک دام بر طعم گوشت گوسفند

fevnjbtiyhn4985vgtb583y6r8byu6 300x202 بررسی تاریخچه موسیقی رپ در سایت ملوبوک؛ سایت تخصصی کتاب و موسیقی

معرفی و بررسی رمان بلندی های بادگیر

بلندی های بادگیر یا به عنوانی دیگر Wuthering Heights‌ در سال 1847 منتشر شد. Wuthering از کلمه اسکاتلندی گرفته شده است و به طوفانی که اطراف خانه اصلی ان داستان وجود دارد؛ اشاره می‌کند و نمادی از آشوب‌های زندگی خانواده‌های آن منطقه است. بلندی های بادگیر درواقع نام عمارتی است که ارنشاوها در آن ساکن هستند. این کتاب تنها اثر امیلی برونته است که به شهرت جهانی رسیده است.

جالب است بدانید این کتاب پس از مرگ نویسنده مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

داستان کتاب بلندی های باد گیر

این اثر بارها به عنوان عاشقانه‌ترین رمان انگلیس برگزیده شده است. درواقع این کتاب شرح دلدادگی کاترین و هتکلیف را بیان می‌کند. بلندی های بادگیر تصویری واضح از یک عشق دلنشین و در عین حال اتفاقات تلخ از این دلباختگی و سنگ‌هایی است که بر سر راه این دو افتاده است.

نویسنده کتاب به زبانی ساده تشریح عشقی پرداخته که مرموز بوده و گذر زمان آن را کمرنگ نکرده است. کل کتاب نیز از زبان کارگری توصیف می‌شود که از ابتدا تا انتها از شخصیت اول داستان تنفر دارد. در تمام داستان این سوال ذهن خواننده را درگیر می‌کند که آیا روایت داستان بی طرفانه بوده یا نفرت راوی از شخصیت اصلی در داستان تاثیر داشته است.

نویسنده

امیلی جین برونته متولد 1818 داستان نویس و شاعر بریتانیای است. کتاب بلندی های بادگیر او اثری بسیار معروف است. امیلی برونته خواهر کوچکتر شارلوت برونته و خواهر بزرگتر ان برونته بود؛ که آن‌ها نیز امروزه از بزرگترین نویسندگان کلاسیک جهان به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) آیین ملی و مذهبی گل غلتان

برای خواندن ادامه این مطالب و مشاهده مطالب مرتبط با کتاب و موسیقی به سایت ملوبوک مراجعه کنید.

ملوبوک؛ سایت بررسی و معرفی کتاب و حواشی موسیقی

سایت ملوبوک فعالیت خود را از اواسط آبان 1400 شروع کرده‌است. این سایت مرتبط با صفحه فرهنگ، بر آن است تا به معرفی و بررسی کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله: ادبی، روانشناسی، تاریخ، اطلاعات عمومی و … بپردازد. علاوه بر آن در وجه دیگر فعالیت خود به معرفی سبک‌های موسیقی و خواننده‌های سرشناس دنیای آن می‌پردازد.

مطلب پیشنهادی

پروفیل ناودانی یا آبرو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ناودانی در پروژه‌های ساختمان‌سازی نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارد. قدرت، استحکام بی‌نظیر، دوام و …