بهترین رنگ اتاق خواب

[ad_1]

mo17473 بهترین رنگ اتاق خواب

بهترین و بدترین رنگ برای اتاق خواب

رنگ مناسب اتاق خواب

انتخاب رنگ اتاق همیشه یک دغدغه اساسی است به خصوص که این روزها برخی افراد تصمیم دارند برای سال آینده رنگ دیوار اتاق های منزل خود را تغییر دهند. قطعاً هر رنگی تأثیر متفاوتی بر فضای خانه و روحیه شما می گذارد.

بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

رنگ هایی نیز وجود دارد که برای اتاق خواب توصیه نمی شوند. رنگ هایی نظیر بنفش، خاکستری، قهوه ای و قرمز برای اتاق خواب توصیه نمی شوند. رنگ بنفش منجر به خواب کم می شود. این رنگ بدترین رنگ برای استفاده در اتاق خواب می باشد، این رنگ منجر به تحریک قوه تخیل می شود که منجر به تقویت خلاقیت شما می شود و منجر به کابوس های شبانه می شود.

رنگ خاکستری در رده دوم بدترین رنگ ها می باشد که منجر به خواب کم در شب می شود. استفاده از این رنگ منجر به افسردگی می شود. رنگ قهوه ای هم مانند رنگ خاکستری منجر به بی قراری و افسردگی می شود. در نهایت رنگ قرمز هم برای اتاق خواب توصیه نمی شود. رنگ قرمز هم رنگی پر شور و پر انرژی است که فشار خون را بالاتر می برد و خواب شما را با مشکل مواجه می کند.

color1 room1 بهترین رنگ اتاق خواب

رنگ های نامناسب برای اتاق خواب

رنگ نارنجی فضا را گرم می کند و حس اعتماد به نفس و امنیت را در شما تقویت می کند. از همه مهم تر نارنجی رنگ شادی و نشاط است. بهتر است از رنگ نارنجی در اتاق خواب استفاده نکنید چون آرامش را از فضا می گیرد.

زرد، رنگ آغاز روز است؛ بنابراین حس شروع دارد و به خانه شما گرما و روشنی می دهد. شور، نشاط و امیدواری هم از دیگر موهبت های این رنگ زیباست. زرد برای اتاق خواب مناسب نیست چون ممکن است باعث بی خوابی شود.

بیشتر بخوانید:  فول فرنیش چیست و تکنیک های آن چیست ؟

برای رنگ حال و اتاق نشیمن از رنگ های انرژی بخش و شادی آور استفاده کنید.

color1 room2 بهترین رنگ اتاق خواب

بدترین رنگ های اتاق خواب

به کارگیری رنگ روشن در اتاق خواب

انتخاب رنگ های روشن در اتاق خواب، معمولا کاری است که انجام آن توصیه نمی شود. چرا که به دلیل بازتاب بیشتر نور از سطح اجسامی که دارای رنگ های روشن هستند، فضای اتاق را روشن می کنند و این به ویژه در مناطقی با آب و هوای گرم و یا مناطق جنوبی اصلا مناسب نیست.

در صورتی که در برخی مناطق شمالی و یا قطبی از رنگ های روشن در اتاق استفاده شود، می توان از ترکیب آنها با رنگ های ملایم تر به راحتی یک ترکیب رنگ بسیار مناسب را در محیط اتاق خواب ایجاد کرد. ترکیبی که نه تنها زیبا بلکه آرامش بخش نیز باشد.

دکوراسیون اتاق خواب به رنگ های روشن و خنثی

این ترکیب هم تقریبا مثل ترکیب قبلی است، ولی اینجا به جای رنگ های تیره، از رنگ های روشن استفاده می شود. اگر می خواهید نور طبیعی بیشتری در اتاق خود داشته باشید این ترکیب برای شما مناسب تر است. ته رنگ های آبی برای ایجاد توازن با نورهای گرمی که از بیرون وارد اتاق می شوند کاملا مناسب خواهند بود اما از رنگ هایی مانند خاکی و کرمی هم غافل نشوید.

color1 room3 بهترین رنگ اتاق خواب

رنگ های خنثی برای اتاق خواب

این را در نظر داشته باشید هر رنگی که برای اتاق خواب در نظر می گیرید از رنگ های روشن تر استفاده کنید. رنگ های خنثی و به رنگ زمین آرامش دهنده بوده و منجر به انرژی مثبت می شود.

color1 room4 بهترین رنگ اتاق خواب

رنگ های روشن برای اتاق خواب

رنگ سبز، رنگ طبیعت است و حس تازگی و انرژی بخش آن باعث می شود هر بیننده به محض قرارگرفتن در چنین محیطی حس مثبت داشته باشد. اکنون تصور کنید حضور چنین رنگی در اتاق خواب چقدر می تواند مفید باشد. در این کالکشن سایه های متفاوت سبز، از جمله: سبز نعنایی، سبز لیمویی، سبز خاکستری، سبز زیتونی، سبز ارتشی و سبز زمردی در دکوراسیون اتاق خواب ها مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:  مدل مبلمان مدرن

ترکیب سبز و زرد نیز بر کیفیت خواب اثر خوبی دارد.

color1 room5 بهترین رنگ اتاق خواب

روانشناسی رنگ های دکوراسیون اتاق خواب

آبی جزء یکی از رنگ های مناسب برای دیوارهای اتاق خواب است، رنگ آبی کمرنگ باعث تمرکز و آرامش می شود و آبی پر رنگ اعتماد به نفس تان را افزایش می دهد پس اگر به رنگ آبی علاقه دارید حتما از آن برای دیوارهای اتاق خواب استفاده کنید.

color1 room6 بهترین رنگ اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق خواب

صورتی رنگ شادی و احساسات عاشقانه است. این رنگ حس شادی را به خانه شما می دهد و افسردگی و گوشه گیری را از شما دور می کند. صورتی برای اتاق دختر بچه ها بهترین رنگ است. این رنگ با افسردگی مبارزه میکند پس اگر فرد گوشه گیری هستید این رنگ برای دیوار اتاق شما مناسب است.

ترکیب صورتی و سفید فضا را بازتر و زیباتر نشان می دهد.

رنگ صورتی چرک برای اتاق خواب یا مکان های دیگر، کمی خاکستری در خود دارد که باعث می شود تا فضا کامل تر به نظر بیاید. این رنگ با رنگ های روشن تر از خود مثل سفید نقره ای و فیروزه ای کامل می شود. ( بیشتر بخوانید: در اتاق خواب چه رنگی، حس بهتری دارید؟)

color1 room7 بهترین رنگ اتاق خواب

رنگ اتاق خواب صورتی چرک

اتاق خواب به رنگ طوسی و زرد، اگر از این ترکیب رنگ مدرن به صورت درست و مناسبی استفاده قرار شود، اتاق از نظر رنگی و حس و حال توازن بسیار خوبی پیدا خواهد کرد. خاکستری هیچ فشاری به چشم‌های بییننده نمی‌آورد و نقاطی که رنگ زرد در آن‌ها استفاده شده است توجه بیننده را کاملا به خود جلب می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  ایده هایی برای تم تولد پسرانه

شما می توانید با قرار دادن رنگ زرد در مناطقی که می خواهید توجه بیشتری به آن ها صورت بگیرد چشم بیننده را در اتاق‌ خواب هدایت کنید. این رنگ در عین حال حس‌ و حالی پرانرژی و شاد به بیننده انتقال می‌دهد. فقط حواستان باشد که در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید. با این وجود اگر شما نور طبیعی زیادی در اتاق خود ندارید و برای کارهایتان نیاز به نور دارید، این ترکیب رنگی چندان مناسب شما نخواهد بود. اما می توانید به روشن تر یا تیره تر کردن رنگ طوسی مشکل نور را هم برطرف کنید.

color1 room8 بهترین رنگ اتاق خواب

روانشناسی رنگ های اتاق خواب

رنگ اتاق خواب نقره ای

اگر به دنبال یک رنگ شیک و لوکس برای اتاق خواب‌ یا حتی رنگ درب اتاق خواب می گردید به گزینه «نقره ای» فکر کنید. رنگ نقره ای باعث می شود سریع تر به خواب بروید و بنابراین گزینه مناسبی برای افرادی است که معمولا طول می کشد تا به خواب عمیق بروند.

color1 room9 بهترین رنگ اتاق خواب

رنگ مناسب اتاق خواب

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

تصاویری از شیک ترین رادیاتور تزئینی

[ad_1] رادیاتورهای تزیینی مدل رادیاتور تزئینی یکی از گزینه های سیستم گرمایشی رادیاتور می باشد. امروزه …