بیوگرافی خسرو شهراز + مصاحبه و عکس

[ad_1]

3089038316 بیوگرافی خسرو شهراز + مصاحبه و عکس

خسرو شهراز، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون

 

بیوگرافی و عکس های خسرو شهراز

از فیلم های شاخص خسرو شهراز می توان فیلم چ، دخمه، هیهات، گاندو، آنام، ایلدا اشاره کرد.
چکیده ای از بیوگرافی خسرو شهراز

نام: خسرو شهراز

ولادت: ۱۵ دی ماه ۱۳۳۰ ‏

محل تولد: کرمانشاه

محل زندگی: تهران

ملیت: ایرانی

زمینه فعالیت: سینما و تلویزیون و تئاتر

شغل: بازیگر

مدرک تحصیلی: کارشناسی مهندسی برق

فرزندان: یک دختر بنام کژال

2948913460 بیوگرافی خسرو شهراز + مصاحبه و عکس

تصاویر خسرو شهراز

زندگینامه خسرو شهراز 

خسرو شهراز زاده 1330 در شهر کرمانشاه میباشد، وی تحصیلات خود را در رشته كارشناسی برق و الكترونیك از دانشگاه شریف در سال 1363 به پایان رسانیده است.

آغاز فعالیت هنری در سینما

خسرو شهراز سال 1378 در فیلم «چریکه هورام» به کارگردانی فرهاد مهران فر حضور یافت و پس از آِن در« خیابان هشتم» ساخته علی رضا امینی در کنار هنرمندانی مانند ترانه علیدوستی، حامد بهداد و صابر ابر خوش درخشید.

3610846731 بیوگرافی خسرو شهراز + مصاحبه و عکس

عکس های خسرو شهراز

بیماری خسرو شهراز

خسرو شهراز از سال 84 با مشکل تومور مثانه دست و پنجه نرم می کند، خسرو شهراز  درباره بیماری خود می گوید خوش بختانه این تومور خوش خیم است ولی باید هر سه ماه یک بار به تشخیص پزشکم باید برای چک آپ و آزمایش به بیمارستان مراجعه کنم. این بیماری برای من هیچ مشکلی بوجود نیاورده است و درصورتی که بموقع مراجعه کنم مثل پر کردن دندان ساده است.

بخشی از مصاحبه با خسرو شهراز 

مردم شما را بیشتر بعنوان یک چهره تئاتری می شناسند. فکر می کنید بازي جلوی دوربین در مقایسه با صحنه تئاتر، چه مزایا یا سختی هایی دارد؟

بیشتر بخوانید:  عکس نوشته آهنگ های معروف + تکست های آهنگ های معروف

نمی شود این دو را با هم مقایسه کرد. تئاتر یک مقوله جدایی است. در تئاتر فرصت اشتباه ندارید، ولی در فیلم هر چه اشتباه کنید کات داده و آن صحنه مجدداً تکرار می شود. همین خصوصیت خاص سبب می شود که شما در صحنه تئاتر متمرکز باشید و کوشش کنید که اشتباه نداشته باشید و درست عمل کنید، مشقت های خاص خود را هم دارد. تصویر پر از ترفند است و شما در تئاتر مقابل تماشاگرهایی هستید که نمی توانید در لحظه از ترفندی استفاده کنید. حضور در صحنه و ماندن بسیار دشوار است و کار هر کسی هم نیست.

علل دوریتان از تئاتر چیست؟

یکی از دلایل دوری ام از تئاتر این است که تئاتر ديگر برایم جذابیت قبل را ندارد و راضی ام نمی کند. متأسفانه این ایام حضور در تئاتر آن قدر حاشیه دارد که من از بودن در این فضا ديگر لذت نمی برم. بیشتر از این که به اصل تئاتر بها داده شود این حواشی هستند که ارزش پیدا کرده اند و همین مسئله سبب دور شدن افرادی مثل من از این فضا خواهد شد.

من عاشق تئاتر هستم و همیشه تسلیم این هنر می شوم ولی هنگامی که لذتی در کار نباشد از حضور در این آشفته بازار زجر می کشم. این ایام یا نمایش های خوب و تاثیرگذار کم تر اجرا میشود یا به من پیشنهاد نمی شود در حالیکه اگر پیشنهاد جذابی دریافت کنم که راضی ام کند و به سلیقه من نزدیک باشد، حتماً موافقت می کنم.

2178196117 بیوگرافی خسرو شهراز + مصاحبه و عکس

عکسی از بازی خسرو شهراز در تئاتر

بیشتر بخوانید:  عکس نوشته های زیبا و مفهومی 1400 + جملات و متن های زیبای زندگی

کار با کارگردان مطرحی مانند ابراهیم حاتمی کیا در فیلم« چ» چه کمکی به شما کرد؟ چه خاطره ای از بازی در فیلم« چ» دارید؟

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فوق العاده  قابل احترامی است. من یک کار با ایشان داشتم و آن فیلم« چ» است که از آغاز تا پایانش پر است از خاطره. یکی از مواردی که ایشان پیش از آغاز فیلم برداری انجام می داد، این بود که هنرپیشه با همان گریم و لباس و در همان لوکیشنی که قرار بود فيلمبرداري انجام شود، تمرین می کرد. این فرصت خوبی برای بازیگر بود که بتواند به بازي ای که می خواهد انجام بدهد فکر کند. در بسياري از کارها پس از اتمام فیلمبرداری آن صحنه و پایان سکانس موردنظر ، تازه متوجه می شدیم که نباید آن حرکت را انجام می دادیم یا درصورتی که طور دیگری بازی می کردیم خيلي بهتر بود و در آن لحظه آن کار را می کردیم.

تمرینات خاص آقای حاتمی کیا این فرصت را به ما می داد که بدانیم باید چه کنیم و مسئله را خيلي خوب دریافت می کردیم. ابراهیم حاتمی کیا فوق العاده روی بازي ها تاثیرگذار بود و خيلي جدّي برخورد می کرد. اهل تعارف هم نبود. واقعاً درصورتی که بازیگری توانایی نداشت بدون تعارف آنرا کنار می گذاشت. من فکر می کنم این میتواند یکی از خصوصیات یک کارگردان مقتدر باشد.

3224908202 بیوگرافی خسرو شهراز + مصاحبه و عکس

خسرو شهراز در کنار سایر بازیگران فیلم ایلدا

بهترین نقشی که در تئاتر و سینما بازي کرده اید کدام بوده است؟

آثار خوبی در تئاتر داشتم که البته افراد دیگر باید در خصوص آنها نظر بدهند و هیچ وقت اعتقاد نداشتم که از کارهایم تعریف کنم، دیگران باید قضاوت کنند، ولی می توانم به بازي در نمایش کالون و قیام کاستلیون به کارگردانی آرش دادگر در نقش کشیش و بازي در نمایش شاه لیر به کارگردانی همین کارگردان و مجدداً همین نمایش به کارگردانی دکتر مسعود دلخواه در نقش گلاستری اشاره کنم. همچنين بازیگر نقش« ژاور» در بینوایان و نقش« فاگین» در تئاتر الیور توئیست بودم که برای ایفای این نقش در سال ۹۳ جایزه هم گرفتم. در کار تصویر هم مجموعه تلویزیونی« آنام» را دوست دارم.

بیشتر بخوانید:  ریشه ضرب المثل اگر تو کلاغی من بچه کلاغم

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های زیبا درباره مادر

[ad_1] عکس نوشته های روز مادر عکس نوشته درباره مادر تبریک روز مادر متن تبریک …