روش خشک کردن بادام و گردو تازه

[ad_1]

%name روش خشک کردن بادام و گردو تازه

گردوهایی را انتخاب کنید که پوسته آن ها هنوز سبز باشد و قهوه ای نشده باشند

روش خشک کردن بادام و گردو تازه

ابتدا زمانی که می خواهید گردو تازه بخرید دقت کنید گردوهایی را انتخاب کنید که پوسته آن ها هنوز سبز باشد و قهوه ای نشده باشند. گردوهایی را بخرید که پوستشان ترک خورده باشد.

خشک کردن گردو از خشک کردن بادام و پسته و … کمی سخت تر است.

برای خشک کردن گردو ابتدا پوست سبز رنگ آن را جدا کنید اگر می خواهید دست هایتان رنگ نگیرد ابتدا دستکش های پزشکی به دست کنید و اگر دستکش ظرفشویی که به کارتان نمی آید هم می توانید روی آن به دست تان کنید گردوها را در مکانی که زمین آن آسفالت باشد ببرید آن ها را روی زمین بریزید و با کفش روی آن ها کمی فشار بدهید و به جلو حرکت بدهید می توانید به جای کفش از یک تخته کمک بگیرید و تخته را روی آن ها بکشید فشار باید در حدی باشد که پوست گردو ها نشکند.

بعد از آن گردوها را جدا کنید و در ظرفی بریزید و روی آن بگیرید و بشویید دقت کنید گروهایی که روی آب آمدند پوک هستند آن ها را جدا کنید و گردوهای پر به ته ظرف می روند. گردوهای تازه را درون آبکش بریزید تا آب آن ها کشیده شود. سپس در مکانی که هوا جریان دارد آن ها را پهن کنید و اجازه بدهید خشک شوند اگر کاملا زیر آفتاب باشند مغز آن ها سیاه می شود باید مکانی باشد که هم سایه باشد و هم کمی آفتاب باشد.

بیشتر بخوانید:  تزیینات سفره عقد

گردوها را زیر و رو و جابه جا کنید که همه اطراف آن خشک شود و مغز آن یکسان باشد. بعد از 2 روز از گردوها یکی بشکنید اگر کاملا خشک شده بود آن را در جایی خنک و تاریک در سبد یا توری های پلاستیکی نگهداری کنید.

زمانی گردوها کاملا خشک شده اند که مغز و پوسته نازک روی آن کاملا شکننده باشد اگر خشک نشده بودند باز هم به آن اجازه بدهید تا خشک شوند و سپس آن ها را جمع کنید اگر نم دار باشند و آن ها را جمع کنید باعث کپک زدن مغز گردوها و فاسد شده آن ها می شود.

%name روش خشک کردن بادام و گردو تازه

بادام هایی را بخرید که پوست آن ها قاچ خورده باشد

نحوه خشک کردن بادام تازه :

برای خشک کردن بادام ها هم مانند گردو عمل کنید فقط با این تفاوت که دیگر نیازی به شستن ندارد و بعد آن ها را در مکانی با جریان هوا وجود دارد پهن کنید و آن ها را جابه جا کنید. تا همه اطراف بادام به صورت یکسان خشک شوند.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

[ad_1] بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود …