طرز تهیه خلال پوست پرتقال

 %name طرز تهیه خلال پوست پرتقال

طرز تهیه خلال پوست پرتقال خشک

آموزش تهیه خلال پوست پرتقال

خلال پوست پرتقال را به دو صورت خشک و تازه استفاده می کنند. از این خلال ها در تهیه ی مربا، بعضی پلوها، بعضی خورشت ها استفاده می شوند. از پودر آن ها برای تهیه ی کیک استفاده می شود.

خلال پوست پرتقال خشک:

برای درست کردن خلال پوست پرتقال، پرتقال را بشویید و لایه رویی پرتقال را که نارنجی رنگ است و منبع اصلی اسانس پرتقال است.

با چاقوی تیز ببرید و بعد به کمک قیچی خلال کنید و کنار بخاری یا شوفاژ قرار بدهید تا خشک شود. هرگز قسمت سفیدی پوست پرتقال را در خلال ها وارد نکنید، زیرا تلخ می شود. البته چون اسانس، فرار است و با خشک شدن قسمتی از این عطر از بین می رود، بهتر است برای کیک ها، نان ها و شیرینی ها، رنده پوست پرتقال یا لیموترش را تازه تازه مصرف کنید تا عطر آن بیشتر باشد (البته به جز مواردی که در دستور ذکر شده باشد که از پودر خشک آن استفاده کنید) که در این صورت هم حتما باید فقط قسمت روی پوست را رنده کنید و اصلا نباید از قسمت سفیدی پوست داخل شیرینی رنده شود.

خلال خشک را می توانید به مدت طولانی نگهداری کنید و مواقعی که پرتقال تازه در دسترس ندارید، از پودر آن برای کیک ها و … استفاده کنید.

برای استفاده خلال روی برنج، داخل بعضی از خورشت ها حتما باید تلخی خلال را بگیرید. برای این کار، دو تا سه بار و هر بار به مدت 5 دقیقه خلال را بجوشانید و بعد بلافاصله در آب سرد بریزید و آبکش کنید و در نهایت مورد استفاده قرار بدهید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ساندویچ پنیر و مرغ بوفالو

طرز تهیه خلال پوست پرتقال:

%name طرز تهیه خلال پوست پرتقال

درست کردن خلال پوست پرتقال

مواد لازم برای تهیه خلال پوست پرتقال :

پوست پرتقال 4 عدد
 شکر 2 قاشق غذاخوری
 آب 1 پیمانه

طرز تهیه خلال پوست پرتقال :

ابتدا پوست نارنجی پرتقال ها را برش بزنید. دقت کنید سفیدی پوست روی آنها نباشد. اگر سفیدی روی آن بود آن را جدا کنید. سپس آن ها را به صورت خلال های باریک خرد کنید. سپس آن ها را داخل قابلمه ای قرار بدهید و روی آن ها را با آب بپوشانید، و اجازه بدهید به مدت 1 دقیقه بجوشند. و بعد آب آن را خالی کنید و روی آن آب بریزید؛ این کار را 3 مرتبه انجام بدهید. سپس آن ها را به مدت 2 ساعت داخل کاسه ی آب و یخ قرار بدهید.

خلال را مزه دار کنید اگر تلخی نداشت آماده است، اگر تلخ بود باز آن را داخل آب سرد قرار بدهید. 1 پیمانه خلال پرتقال را با 1 پیمانه آب و 2 قاشق غذاخوری شکر درون قابلمه بریزید و شعله را زیاد کنید تا بجوش بیاید.

زمانی که آب بجوش آمد شعله را کم کنید و صبر کنید تا خلال ها آرام بپزند و آب آن تبخیر شود و کمی غلیظ شود. از این خلال ها برای تهیه ی شیرین پلو یا برای ترکیب با مربای هویج می توانید استفاده کنید. اگر خلال های شما اضافه آمد آن را فریز کنید به خاطر شکر کمی که استفاده کردیم نمی شود آن را داخل یخچال نگهداری کرد بنابراین در فریزر کیفیت آن ها بهتر می ماند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه گندمک شیرین خانگی

گندمک شیرین خانگی طرز تهیه گندمک شیرین و خانگی خوشمزه و مقوی گندمک شیرین یا …