پف زیر چشم چیست و چگونه از شرش خلاص شویم؟

[ad_1]

%name پف زیر چشم چیست و چگونه از شرش خلاص شویم؟

پف زیر چشم

علت و روش های درمان پف زیر چشم

پف زیر چشم (به انگلیسی:puffy eyes یا Bags under eyes) که به نام ورم پری اربیتال هم شناخته می شود به تورم و پف کردگی بافت های اطراف چشم گفته می شود که به علت جمع شدن بی اندازه مایع در پوست اطراف چشم اتفاق می افتد. از آنجایی که پوست اطراف چشم نازک ترین پوست در بدن هست، تورم و تغيير رنگ آن خيلي زود جلب توجه می کند.

پف زیر چشم نشانه چیست؟

در اکثر اشخاص پف چشم تنها گاهی وقت ها به وجود می آید و به غیر یکی دو مورد، بقیه موارد پف چشم با هر علتی که بوجود آمده باشد، قابل درمان هست.

– کمبود مایعات

– استفاده زیاد نمک

– کمبود خواب

– ارتباط با نور افتاب

– استرس و نگرانی زیاد

– آلرژی ها و آلرژی هایی که با ریزش اشک چشم و عطسه کردن همراه هست.

– تغییرات هورمونی بدن در زمانه حاملگی و زمانه قاعدگی

– گریه های طولانی مدت

– بالا رفتن سن( این شرایط از پف چشم را معمولاً نمی توان رفع کرد)

%name پف زیر چشم چیست و چگونه از شرش خلاص شویم؟

پف زیر چشم نشانه چیست

درمان پف زیر چشم برای چه کسانی لازم هست؟

– چنانچه همیشه، حتی بعد از خواب کافی کوفته بنظر می رسید.

– چشم هایتان پایان روز متورم هست و پف زیر چشم هایتان هیچوقت از بین نمی رود.

– پوست اضافی دور چشم هایتان وجود دارد.

– آرایش شدن برایتان دشوارتر شده هست.

– خانواده و دوستانتان دائم از شما سؤال می کنید که چرا کوفته اید یا خوب نخوابیده اید.

درمان پف زیر چشم

درمان حتمی پف زیر چشم

در پزشکی برای درمان حتمی و از بین بردن پف زیر چشم شیوه های مختلفی از جمله لیزر پف زیر چشم، عمل پلک یا بلفاروپلاستی، بوتاکس پف زیر چشم و درمان پف زیر چشم با کربوکسی تراپی استفاده می شود.

درمان های خانگی پف زیر چشم

کمپرس سرد

کمپرس سرد یکی از موثرترین و کم‌بها ترین شیوه ها برای درمان پف پلک هست. سرما سبب منقبض شدن رگ های خونی و کاهش آن می شود. درمانهای ديگر مثل ماساژ، گذاشتن چای کیسه ای مرطوب و سرد روی چشم، گذاشتن برش های خیار سرد روی چشم، سیب زمینی رنده شده خام، ماسک سفیده تخم مرغ، قهوه اسیب شده، قاشق سرد، نخودفرنگی منجمد و کمپرس شیر منجمد هم به رفع پف پلک بالا و پائین کمک می کند.

%name پف زیر چشم چیست و چگونه از شرش خلاص شویم؟

کم کردن پف زیر چشم

ماسک خیار

خیار دارای خواص خلاف التهابی و خواص خنک کنندگی بوده و یکی از بهترین درمانهای طبیعی برای پف زیر چشم، سیاهی دور چشم و درمان چین و چروک دور چشم شمرده می شود.

برای برخورداری از خواص خیار، آنها را به صورت حلقه حلقه ببرید و در 10 لحظه در یخچال قرار دهید، اکنون دراز بکشید و حلقه های خیار را بر روی چشم ها قرار دهید، بگذارید 10 لحظه بماند.

این شیوه را دو تا سه بار در روز ازسرگیری کنید تا سریعتر عملکرد بگیرید.

سیب زمینی برای پف زیر چشم

نشاسته موجود در سیب زمینی دارای خواص خلاف التهابی بوده و یک شیوه درمانی طبیعی برای پف زیر چشم و سیاهی دور چشم شمرده می شود.

بیشتر بخوانید:  پاکسازی و کاهش چین و چروک با اتوی صورت

یک سیب زمینی را با پوست بشویید و خوب خشک کنید، آنرا به دو قطعه ببرید و در پارچه های نظافت قرار داده و بر روی چشم ها بگذارید، اجازه دهید چند لحظه بماند و آنگاه بردارید.

این شیوه را چند مرتبه در روز انجام دهید تا سریعتر عملکرد بگیرید.

برنامه خواب منظم داشته باشید

از آنجایی که کم خوابی یکی از دلیل‌ها پف کردن پلک هست، منطقی هست که توصیه کنیم سعی کنید هر شب لااقل هفت ساعت بخوابید. خواب کافی مهم هست، ولی خوب خوابیدن هم به همین اندازه اهمیت دارد. هفت ساعت خواب ناارام سبب نمی شود که صبح با چشم هایی شاداب با دنیا روبرو شوید.

%name پف زیر چشم چیست و چگونه از شرش خلاص شویم؟

از بین بردن پف زیر چشم

سفیده تخم مرغ برای از بین بردن پف چشم

چند رقم سفید تخم مرغ را هم زده و با استفاده از برس مخصوص دور چشم هایتان بزنید. این کار سبب می شود ناحیه دور چشم هایتان کشیده تر شده و کم تر پف کرده بنظر برسد. بگذارید سفیده تخم مرغ 20 لحظه روی پوستتان بماند و بعد صورتتان را با آب خنک بشویید.

مصرف نمک را کم کنید

مصرف نمک معمولاً برای ما یادآور فشار خون بالاست ولی بهتر هست که بدانید، سدیم سبب تجمع مایع و درنهایت تورم دور چشم می شود. چنانچه میخواهید که نمک مصرف کنید بهتر هست که از نمک های دریایی تصفیه شده، آن هم به اندازه زیاد کم استفاده کنید. از غذا هایی که نمک در آن ها زیاد هست مثل پیتزا و بعضی از سوپ ها، پرهیز کنید. سبزیجات تازه، مخصوصا کرفس میتواند اشتهایتان به نمک را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:  فرمول و ترکیب انواع رنگ موی عسلی
مواظب نورخورشید باشید

زیاد ماندن در زیر نور افتاب، علاوه بر خشک کردن پوست، به چروک شدن و تواضع آن منجر می شود. یک کرم خلاف افتاب خوب، یک جفت عینک آفتابی مقاوم در مساوی اشعه UV و یک کلاه میتوانند معجزه کنند و از پوست تان در مقابل نورخورشید مراقبت نمایند و از تیره شدن پوست دور چشمان تان پیشگیری کنند.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

[ad_1] روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در …