بیوگرافی زهره فکورصبور

بیوگرافی زهره فکورصبور, عکس های زهره فکورصبور

زهرا فکور صبور در ۱ فروردین ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمد. او بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینمای ایران است.

گفتگو با زهرا فکور صبور

در مورد خانواده خود برای ما بگویید؟

من در یک خانواده 7 نفره هستم. من 3 خواهر و 1 برادر دارم و فرزند آخر خانواده هستم و به دلیل اختلاف سنی کم نزدیک به یک سال رابطه خوبی با برادرم دارم.

1 28 بیوگرافی زهره فکورصبور

چگونه وارد عرصه بازیگری شدید؟

حقیقت این است که بازیگری چیزی است که هرگز در زندگی ام به آن فکر نکرده بودم. به من پیشنهاد تئاتر دادند و من هم پذیرفتم. بعد از این تئاتر با جمعی از هنرجویان تئاتر در هملت به ایفای نقش پرداختم. بعد از آن بازیگری برایم اهمیت بیشتری پیدا کرد. در فصل تئاتر دوستانم پیشنهاد دادند که گروهی دنبال بازیگران تئاتر بگردند تا دو فیلم بسازند و من به آنجا رفتم و از آنجا در فیلم باغ کوچ بی بی گل و فیلم روزگر جوانی بازی کردم. بعد از آن به کلاسی رفتم که آقای سااریگیان مشغول به کار بودند و در آنجا درس خواندم، اینگونه وارد این رشته شدم.

علیه گرسنگی و کار

در طول بازی من تنها فردی که با این موضوع مخالف بود برادر کوچکترم بود و من حدود یک سال داشتم که پدرم فوت کرد، نظر برادرم نه تنها برای من بلکه برای همه اعضای خانواده ام قابل قبول بود اما بعدا تلاش کرد. او متوجه من شد و در کارم بود و تحمل کرد

این سالها بیکار بودن

در ابتدا و در جوانی هر بازیگری دوست دارد همه نقش ها را تجربه کند اما بعد از مدتی همه نقش هایی که بازی می کنیم شبیه هم هستند و علاقه ای به آن ندارم. بعد از بازی در نقش نابینایان و با نقش هایی که قبلا بازی کرده ام متفاوت است، دوست دارم کارهایم متفاوت باشد و روی نقشی کار می کنم که برای نزدیک شدن به آن تحقیق کردم. البته اگر بخواهید برای نقش خاصی منتظر بمانید، این هم عواقب خوبی دارد: اول اینکه باید مدت زیادی بیکار باشید و بعد، این جنبه مالی زندگی است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی پروین ملکی

2 2 بیوگرافی زهره فکورصبور

نگران فراموش شدن

راستش من اولش زیاد نگران این موضوع نبودم و زیاد بهش توجه نمیکردم ولی کم کم متوجه شدم وقتی مردم زیاد کار ندارن فراموشش میکنن و حتی این موضوع. . بعداً روی کار تأثیر می گذارد، اما بالاخره به این موضوع توجه می کنم. اگر فیلمنامه خوبی وجود داشته باشد که در آن نقشی وجود داشته باشد که به سبک من همخوانی داشته باشد، وقتی کار نمی‌کنم، کارگردان‌ها مرا فراموش می‌کنند و به من و همه کسانی که این کار را انجام می‌دهند آسیب می‌زند.اخیراً آنقدر روی نقش آفرینی و انتخاب ساده بازی ها تمرکز نکرده ام

چقدر در مورد سلبریتی خود می دانید؟

اگر بخواهم در مورد رفتارم با مردم جواب بدهم، می توانم بگویم که آنها مرا دوست دارند، اما با چند نفر باید روبرو شوم که بگویم بین همه محبوب هستم، اما خوشبختانه امروز هرکسی را که می بینم دوست دارم.

تأثیر تأثیرات بر شما

شاید درست نباشد اما بعد از مدتی بازی در یک شخصیت، خیلی به او نزدیک می شوم و با او زندگی می کنم و این بخشی از زندگی عادی من است. حتی گاهی با خودم می گویم ای کاش این قسمت از فیلم را جور دیگری انجام می دادم.

به عنوان یک بازیگر ظاهر چقدر در بازیگری موثر است؟

ببینید وقتی کارم را شروع کردم مثلا در سال 2000 چهره و استایل خیلی مهم نبود و مهارت های عملی از همه مهمتر بود اما امروز این موضوع ارزش بیشتری دارد و افرادی را می بینم که چهره ای زیبا و باحال دارند. اما کی. شما وارد آنها می شوید، می دانید که نقطه ضعف آنها خواهید بود. به نظر من استایل چهره و اندام برای یک بازیگر مهم است اما نباید از اهمیت بازیگر که شیوه بیان، لحن خوب و مسائلی از این دست است غافل شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بازیگران سریال نوروز رنگی + عکس های بازیگران سریال نوروز رنگی

دریافت غذا

من از دوران جوانی زیاد ورزش می کردم و زمانی که ورزش را شروع کردم بخشی از وقتم را به کار و استراحت در ورزش می گذراندم که باعث چاقی و اضافه وزن نیز می شد.رژیمی ندارم که بگم چیزی میخورم ولی خیلی رعایت میکنم و مشکل اینه که ذاتا گیاهخوارم و علاقه زیادی به غذاهای پخته و خورشتی دارم و این رژیمم هست. من فقط به خاطر رژیمم این غذا را دارم.

3 2 بیوگرافی زهره فکورصبور

سفر

خیلی دوست دارم مسافرت برم ولی الان کمتر ولی 4.5 سال پیش اگه دو روز کار نمیکردم حتما سفر میکردم پس میتونم بگم سفرم خیلی خوبه. می توانم بگویم لوکیشن برایم مهم نیست اما در بین شهرها شیراز، شمال و مشو را دوست دارم و همیشه به پیشنهادهای کاری در شهر علاقه مندم.

به نظر شما یک دختر آشپزی خوب را از مادرش به ارث می برد؟

مادرم خوب آشپزی می کند، گاهی آنقدر غذا می خواهم که عجله می کنم تا غذایش را بخورم. تا شما بخواهید کارهای خانه را خوب انجام می دهم اما آشپزی بی معنی است و فقط غذاهایی را که دوست دارم تهیه می کنم که سالاد و سوپ است. من عاشق بادمجان و غذاهای درست شده با بادمجان هستم و هر وقت مامانم این غذاها را درست می کند، بلافاصله به آنجا می روم.

دوستی شما با بازیگران چطور پیش می رود؟

سعی می کنم با همه بازیگرها رابطه خوبی داشته باشم اما شخصیتی که دارم این است که نمی دانم خوب است یا نه، نزدیک ترین دوستانم کسانی هستند که از بچگی با آنها دوست بودم و می توانم. من به سرعت دوست صمیمی برای خودم پیدا نکردم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مانی نوری

آیا از وضعیت فعلی خود راضی هستید؟

اگر الان انتخاب من بود، شاید بازیگری را به عنوان شغل انتخاب نمی کردم، غلبه بر این مشکلات برایم سخت است. اما انجام آن با کیفیتی که باعث می شود شما بچسبید و حتی اگر بخواهید برای مدتی ترک کنید، باز هم وسوسه خواهید شد که کار کنید.

بهترین و بدترین رفتار شما چیست؟

بدترین عادت من این است که حرف مردم روی من تاثیر زیادی می گذارد و در یک کلام خیلی خوشحالم و در یک کلام خیلی خوشحالم و فکر می کنم بهترین ویژگی این است که زود می بخشم.

درگذشت زهرا فقور صبور:

19 اسفند حوالی ساعت 20:00 در منزل خود به دلیل مصرف زیاد دارو مسموم شد و راهی بیمارستان شد. متاسفانه پزشکان نتوانستند جان او را نجات دهند و جان باخت.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …