بیوگرافی کیت وینسلت بازیگر زن موفق هالیوود+عکس

biography kate winslet 01 بیوگرافی کیت وینسلت بازیگر زن موفق هالیوود+عکس

کیت وینسلت بازیگر مطرح هالیوود

 

بیوگرافی و عکس های کیت وینسلت

کیت وینسلت یکی از موفق ترین زنان بازیگر هالیوود است که با نقش آفرینی در فیلم پرفروش تایتانیک به شهرت جهانی رسید. کیت وینسلت برنده یک جایزه اسکار و چندین جایزه گلدن گلوب و بفتا است.

چکیده ای از زندگینامه کیت وینسلت:

نام اصلی: کیت الیزابت وینسلت

تاریخ تولد: اکتبر 1975

محل تولد: ریدینگ بریتانیا

حوزه فعالیت: بازیگری و خوانندگی

 

بیوگرافی کیت وینسلت

کیت الیزابت وینسلت (Kate Winslet) بازیگر فیلم پرفروش تایتانیک در اکتبر سال 1975 در ریدینگ، برکشایر کانتی در بریتانیا به دنیا آمد. کیت وینسلت بازیگر مطرح هالیوود و برنده یک جایزه اسکار و چندین جایزه گلدن گلوب و بفتا بوده است.

 

کیت وینسلت اصالتا بریتانیایی است. مادرش سالی بریجز و پدرش جان وینسلت بازیگران کمتر شناخته شده بودند که علاوه بر بازیگری به طور پاره وقت نیز کار میکردند. مادر کیت پیشخدمت و پدرش سازنده استخر بود.

 

کیت وینسلت دومین فرزند از چهار فرزند خانواده است و دو خواهر به نام‌های انا و بث و یک برادر به نام جاش دارد. پدربزرگ و مادربزرگ کیت نیز یک مرکز تئاتر را اداره می کردند و همین الهام بخش کیت در مسیر بازیگری بود.

 

کیت وینسلت در میان نمایشنامه‌های تئاتر بزرگ شد. او از سن 5 سالگی بر روی صحنه تئاتر رفت و از سن 11 سالگی نیز در تئاتر مدرسه اجرا میکرد. او در سنین نوجوانی پس از بازی در نمایش پترپن در نقش وندی اولین موفقیت خود را کسب نمود. کیت کار خود را با همین اجراهای کوچک و حتی بازی در تبلیغات تلویزیونی آغاز کرد.

 

کارنامه هنری و فیلم های کیت وینسلت

 

biography kate winslet 02 بیوگرافی کیت وینسلت بازیگر زن موفق هالیوود+عکس کیت وینسلت بازیگر نقش رز در تایتانیک

 

کیت وینسلت در سال ۱۹۹۱ و در سن ۱۶ سالگی به طور جدی حرفه سینمایی خود را آغاز کرد. اولین حضور جدی کیت در مقابل دوربین سریال فصل تاریک بود که موضوع علمی تخیلی و نقشی کوتاه داشت. پس از آن کیت وینسلت در سال 1994 برای فیلم موجودات آسمانی اولین نقش بلند خود در سینما را ایفا کرد و توانست جایزه منتقدین فیلم لندن را دریافت کند.

بیشتر بخوانید:  گالری عکس های عاشقانه احساسی جدید دی ماه

 

کیت وینسلت در سال 1995 در فیلم اقتباسی از رمان جین آستین با نام “عقل و احساس” حضور پیدا کرد.

این فیلم باعث شد که وینسلت در سن ۲۱ سالگی سه جایزه دریافت کند که یکی از آن‌ها جایزه بافتا بود. او همچنین برای اولین بار در رشته «بازیگر نقش مکمل زن» نامزد جایزه اسکار شد.

 

در سال 1998 بخت با او یار بود و کیت وینسلت توانست یک شبه با بازی در فیلم پرفروش تایتانیک ستاره هالیوود شود. کیت در تایتانیک در نقش رز معشوقه لئوناردو دی کاپریو حضور پیدا کرد و نقش برای دومین بار نامزد جایزه اسکار برای بهترین بازیگر زن  شد.

 

biography kate winslet 03 بیوگرافی کیت وینسلت بازیگر زن موفق هالیوود+عکس کیت وینسلت در سن ۱۶ سالگی به طور جدی حرفه سینمایی خود را آغاز کرد

 

کیت از همان لحظه به بازیگری تبدیل شد که می‌توانست هر پروژه‌ای را که می‌خواست انتخاب کند.

کیت وینسلت در سال 2000 تجربه بازی در یک فیلم تاریخی با نام “قلم پرها” را داشت که تحسین منتقدین را به دنبال داشت.

 

او در سال ۲۰۰۰ در فیلم تاریخی “قلم پرها” (Quills) ظاهر شد که به آخرین روزهای سال‌های زندگی مارکی دو ساد می‌پردازد. این بازیگر در نقش خدمه بیمارستان روانی از مارکی مراقبت می‌کند. منتقدین نقش آفرینی او را تحسین کردند.

 

کیت وینسلت بار دیگر در سال 2001 برای ایفای نقش در فیلم آیریس نامزد جایزه گلدن گلوب و اسکار شد.

حضور در ملودرام “درخشش ابدی یک ذهن پاک” (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) باعث شد کیت برای چهارمین بار و در رشته «بهترین بازیگر زن» نامزد اسکار شود. او در این فیلم کمدی در مقابل جیم کری قرار گرفت که در یک نقش جدی حضور پیدا می‌کرد.

 

از دیگر فیلم های مطرح کیت وینسلت “در جستجوی نورلند” در سال 2004 است که نقش مقابل جانی دپ را برعهده داشته است.

 

کیت وینسلت برای پنجمین بار در سال 2007 و در فیلم فرزندان کوچک نامزد جایزه اسکار شد ولی این بار هم دستش به مجسمه اسکار نرسید.

 

کیت وینسلت در فیلم های دیگری از جمله “تعطیلات”، “جاده انقلابی” و “کتابخوان” نیز حضور پررنگ و موفقی داشت و سرانجام توانست در سال 2008 برای فیلم “ کتاب‌خوان”، در حالیکه برای ششمین بار نامزد دریافت اسکار شده بود، جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مه ‌لقا باقری + عکس مه ‌لقا باقری و همسرش

 

از دیگر موفقیت های این ستاره جوان هالیوود دریافت رتبه شوالیه گری از دستان ملکه بریتانیا برای بازی در فیلم “روز کارگر” است.

در مارس ۲۰۱۴، ستاره این بازیگر در خیابان مشاهیر هالیوود به او اهدا شد. منتقد مشهور سینما، جان فوت، کیت وینسلت را در کنار مریل استریپ بهترین بازیگر زن دانسته و معتقد است که هیچ نقشی وجود ندارد که کیت از پس آن برنیاید.

 

زندگی شخصی کیت وینسلت

 

biography kate winslet 04 بیوگرافی کیت وینسلت بازیگر زن موفق هالیوود+عکس کیت وینسلت تاکنون سه بار ازدواج کرده است و سه فرزند دارد

 

کیت وینسلت تاکنون سه بار ازدواج کرده است و سه فرزند دارد. او  در سن 16 سالگی زمانی که تازه پا به عرصه بازیگری گذاشته بود با استیون تردرا بازیگر و نویسنده 28 ساله وارد رابطه جدی شد. رابطه آن ها 4 سال طول کشید و تردرا به دلیل بیماری سرطان استخوان درگذشت.

 

در نوامبر 1998 کیت وینسلت با جیم تریپلتون کارگردان ازدواج کرد که حاصل آن یک دختر به نام میا بود. این زوج پس از یک سال از هم جدا شدند.

 

کیت در سال 2003 با سام مندس کارگردان ازدواج کرد و پسرشان الفی وینسلت مندس به دنیا آمد. این دو به مدت 7 سال با هم زندگی کردند و سپس در سال 2010 از هم جدا شدند.

کیت در سال ۲۰۱۱ با ند راکنرول، میلیونر بریتانیایی که ۳ سال از خودش کوچک‌تر است، ازدواج کرد و  در دسامبر ۲۰۱۳ پسر آن‌ها بئر بلیز وینسلت به دنیا آمد. این خانواده هم اکنون در بریتانیا زندگی می کنند.

 

علایق و کارهای بشردوستانه کیت وینسلت:

 

biography kate winslet 05 بیوگرافی کیت وینسلت بازیگر زن موفق هالیوود+عکس کیت وینسلت گوینده و راوی برنامه های مستند و کتاب های کودکان هم است

 

کیت وینسلت علاوه بر بازیگری، گوینده و راوی برنامه های مستند و کتاب های کودکان هم بوده است و در سال ۲۰۰۰ برنده جایزه بهترین آلبوم شنیداری کودکان برای روایت به قصه گو گوش کن شد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه خرمای فنجانی با انبه و موز

 

وینسلت به خوانندگی نیز علاقه دارد و در بعضی از موسیقی های متن فیلم هایش همکاری کرده است. او همچنین یک تک آهنگ به نام “چه می شد اگر” منتشر کرده است که در میان تک آهنگ ها محبوبیت زیادی پیدا کرد.

 

کیت وینسلت تا حدودی گیاهخوار معروف و حامی حقوق حیوانات است. او حتی با برخی از رستوران‌ها به دلیل قرار دادن غذای “جگر چرب” در منویشان مبارزه کرده است.

 

کیت وینسلت از جمله افرادی هست که تلاش می کند معیارهای زیبایی در هالیوود را تغییر دهد و معتقد است زنان باید به هر شکل که هستند خودشان را دوست داشته باشند و هیچ گاه زیر بار رژیم های سنگین و عمل های جراحی زیبایی نروند.

 

او فتوشاپ کردن تصاویرش در مجلات را ممنوع کرده و حتی در اکران فیلم تایتانیک، برخلاف نظر عوامل فیلم، با یک لباس باز و با وزن ۹۰ کیلو حاضر شد. کیت برای اینکه بتواند در حرفه بازیگری ماندگار شود برخلاف میل باطنی اش مجبور شد رفته رفته وزن خود را کاهش دهد تا بازیگران جدید جای او را نگیرند. او در یک مصاحبه گفت از خودش متنفر است که مجبور شده برای گرفتن نقش خودش را لاغر کند. در حال حاضر کیت وینسلت با قد ۱۶۹ سانتی متر ۶۵ کیلوگرم وزن دارد.

 

وینسلت یک فعال خیریه در زمینه ی اوتیسم هم هست. او در سال ۲۰۱۱ برنده جایزه یو دونا برای بهترین کار انسان‌دوستانه شد.

 

کیت وینسلت مدتی مدل لوازم آرایشی و بهداشتی خانه عطر لانکوم و همچنین سفیر ظرافت شرکت سازنده ساعت سوئیسی لونژین بود. هم‌چنین وینسلت در تعدادی از کمپین‌های تبلیغاتی هر دو مارک حضور پیدا کرد.

 

دارایی وینسلت تاکنون حدود 90 میلیون دلار تخمین زده شده است.

 

لیست فیلم های کیت وینسلت:

 

 حس و حساسیت (1995) تایتانیک (1997) آیریس (2001)
 درخشش ابدی یک ذهن پاک (2004) بچه های کوچک (2006) همه مردان پادشاه (2006)
 جاده انقلابی (2008) کتابخوان (2008) کشتار (2011)
 میلدرد پیرس (2011) روز کارگر (2013) کوه میان ما (2017)
 آمونیت (2020)

برگرفته از بیتوته

مطلب پیشنهادی

پوسترهای حرف L

برای کارت پستال، تصاویر پروفایل، عکس پشت زمینه ی گوشی و کامپیوتر می توانید از …