بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

ecc0d39b b7c0 4304 b58d a6c99fdb3f9e بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

بارداری پس از انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی یکی از مسائلی است که برای بسیاری از خانم‌ها پیش می‌آید و به آن نیاز به اطلاعات دقیق و کامل و درک تأثیرات آن روی نتایج جراحی می‌باشد. عمل جراحی ابدومینوپلاستی، که با کمک آن می‌توان ظاهر شکم را بهبود داد و به حالتی فشرده و زیبا بازگرداند، اغلب پس از تجربه بارداری و زایمان‌های گذشته انجام می‌شود. در این مقدمه، ما به شما اطلاعات اساسی و توجیهی در مورد این مسئله مهم را ارائه می‌دهیم و تأثیر بارداری پس از ابدومینوپلاستی را به عنوان یکی از انتخاب‌های ممکن برای آن‌هایی که به دنبال بهبود ظاهر شکم خود هستند، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بارداری بعد از عمل جراحی شکم

امکان بارداری پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی وجود دارد. این عمل جراحی از شما جلوگیری یا دشوار کردن بارداری پس از ابدومینوپلاستی نمی‌کند. ابدومینوپلاستی بر توانائی باروری شما تأثیری ندارد، اما بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند تا زمانی که خانواده‌تان کامل شود انتظار کشیده و عمل جراحی را انجام دهید. خطر در اینجا نه در مربوط به توانائی بارداری یا داشتن نوزاد سالم است، بلکه بیشتر در مورد این است که چگونه تغییراتی که بدن شما تجربه خواهد کرد و چگونه این تغییرات بر نتایجی که در جراحی جلویی انجام داده‌اید تأثیر خواهد داشت.

خطرات بارداری پس از تاک

بعد از انجام عمل ابدومینوپلاستی، هنوز هم وجود دارد که شما باردار شوید تا زمانی که بدن شما قادر باشد و شما اقداماتی مانند تنظیم خانواده یا استریلیزه نشدن نگیرید. پزشکان نگران هیچ گونه خطری برای نوزاد یا حتی سلامتی شما نیستند اگر پس از انجام عمل جراحی باردار شوید.

اصلی‌ترین خطری که پزشکان نگران آن هستند این است که پوست و عضلات در طول بارداری دوباره کشیده و تغییر کنند. حتی اگر پوست لخت‌شده در زمان عمل ابدومینوپلاستی حذف شده باشد، پوست باقی‌مانده نیاز به کشیده شدن با بارداری جدید دارد. ممکن است پس از زایمان افت کند و نیاز به عمل جراحی دیگری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ورم پا بعد از لیپوماتیک

آیا بارداری عوارضی خواهد داشت؟

پزشکان انتظار مشکلی در بارداری پس از ابدومینوپلاستی ندارند. با این حال، زمانی که جنین رشد می‌کند، زن ممکن است کشیدگی در عضلات شکمی خود را تجربه کند. او ممکن است احساس کشیدگی کند در حالی که شکم به اندازه بارداری‌های قبلی‌اش بیرون نمی‌آید. هیچ‌یک از این مسائل دلیل نگرانی نیست.

بیشتر بخوانید:  موفقیت در حسابداری به چه عواملی بستگی دارد؟

برخی از زنان برای زایمان نیاز به جراحی سزاره دارند. داشتن عمل ابدومینوپلاستی تأثیری بر نیاز به جراحی سزاره ندارد. با این حال، پزشک ممکن است از زخم عمل ابدومینوپلاستی بهره‌برداری کند و هر برش جدیدی را در امتداد این زخم انجام دهد تا جلوگیری از زخم‌های جدید.

آیا می توانم بعد از جراحی شکم بچه دار شوم؟

اضافه‌وزن و پوست اضافی در منطقه شکم ممکن است منجر به ناامیدی شود، به خصوص زمانی که به رژیم و ورزش منظم پاسخ نمی‌دهد. اما جراحی‌های ابدومینوپلاستی یا همان عمل شکم، با تقویت عضلات شکم و برداشتن پوست اضافی و لخته، می‌تواند به اصلاح شکل منطقه شکم و بازسازی ظاهر بیمار کمک کند.

به طور کلی، عمل ابدومینوپلاستی به عنوان یک عمل جراحی خارج از بیمارستان انجام می‌شود که معمولاً سه تا چهار ساعت زمان می‌برد.

دکتر ایزدپناه در ابتدای این عمل بیمار را تحت بیهوشی عمومی قرار می‌دهد. بسته به اهداف بیمار و مدت زمانی که برای درمان نیاز دارد، او ممکن است یک عمل ابدومینوپلاستی کامل یا مینی را توصیه کند. ابدومینوپلاستی کامل برای تنگ کردن پوست اضافی در منطقه شکم بالا و پایین مناسب است، در حالی که ابدومینوپلاستی مینی می‌تواند به مناطق زیر ناف پرداخت کند.

بسیاری از زنان پس از بارداری یا افت وزن قابل توجه به عمل جراحی برداشت پوست شکمی پرداخت می‌کنند. اما برخی از زنان نیز از اینکه آیا می‌توانند پس از عمل ابدومینوپلاستی به افکار باروری در آینده بپردازند، سوال دارند. خوشبختانه، زنان پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی می‌توانند بچه داشته باشند، و دکتر ایزدپناه می‌تواند به هر سوالی که بیماران نسبت به این موضوع دارند پاسخ دهد.

آیا نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد کشیدن درن پس از عمل ابدومینوپلاستی دارید؟ مقاله مفصل دکتر ایزدپناه در مورد این موضوع را مطالعه کنید تا دستورالعمل‌ها و توصیه‌های او را برای مراقبت بهتر از خود دنبال کنید.

 

آیا ابدومینوپلاستی بر توانایی باردار شدن تأثیر می گذارد؟

بطور کلی، انجام یک عمل ابدومینوپلاستی توانایی باروری زن را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. بیماران نیز باید درک کنند که چون بارداری ایجاد کشیدگی‌های اضافی می‌کند، باروری تغییراتی در نتایج عمل ابدومینوپلاستی قبلی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:  عجیب‌ترین مدل موی زنانه از اسپانیا!

بنابراین، بیشتر جراحان به بیماران توصیه می‌کنند تا بعد از پایان دادن به خانواده‌شان منتظر بمانند تا عمل ابدومینوپلاستی انجام دهند. با این حال، دکتر ایزدپناه همچنین متوجه است که زندگی به ندرت به طور دقیق برنامه‌ریزی می‌شود. به همین دلیل او از بیماران پیشنهاد می‌دهد که حداقل یک سال پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی صبر کنند تا شروع به داشتن فرزندان کنند. دکتر ایزدپناه می‌تواند به سوالات بیشتری که بیمار دارد در مورد ارتباط بین باروری و عمل ابدومینوپلاستی پاسخ دهد.

چه اتفاقی برای ابدومینوپلاستی خواهد افتاد؟

نباید فرض کنید که نتایج عمل ابدومینوپلاستی شما پس از بارداری نابود می‌شوند. شما ممکن است همه نتایج از عمل را از دست ندهید. حتی اگر تسلیم کمی از افتادگی پوست شوید، ممکن است به اندازه قبلی افت نداشته باشد. اگر پس از بارداری نیاز به تعمیر دارید، ممکن است بتوانید یک عمل ابدومینوپلاستی مینی یا تجدید نظر در ابدومینوپلاستی انجام دهید. عمل ابدومینوپلاستی مینی تنها بر روی منطقه زیر دکمبال تمرکز دارد و به اندازه زمان بازگشت به حالت عادی نیاز ندارد.

بسیاری از زنان متوجه می‌شوند که پس از بارداری به عمل ابدومینوپلاستی دیگری نیاز ندارند اگر در طول بارداری خود فعال باشند و ورزش کنند. دیگران با وجود تلاش برای تندرستی، پوست لخت‌شده‌ای خواهند داشت. دشوار است پیش‌بینی کرد کدام مورد درست است، بنابراین اگر ممکن است بهتر است برنامه‌ریزی کنید که عمل ابدومینوپلاستی را پس از پایان رشد خانواده انجام دهید.

با این حال، اگر می‌دانید که در آینده می‌خواهید بچه‌های بیشتری داشته باشید اما نمی‌خواهید برای عمل ابدومینوپلاستی منتظر بمانید، باید برنامه‌های خود را به پزشک خود توضیح دهید. او ممکن است برنامه عمل را تغییر دهد، مثلاً عضلات شکم را تعمیر نکند تا اجازه کشیده شدن بیشتری با بچه آینده دهد.

آیا می‌خواهید رژیم غذایی مناسب پس از عمل ابدومینوپلاستی را کشف کنید؟ مقاله مفصل دکتر ایزدپناه درباره رژیم غذایی پس از این جراحی را مطالعه کنید تا راهکارهای تغذیه‌ای او را برای حفظ و بهبود نتایج جراحی به دست آورید.

چرا باید بعد از عمل جراحی شکم از بارداری اجتناب کنم؟

بزرگترین نگرانی در مورد بارداری پس از ابدومینوپلاستی، تاثیرات منفی ممکن از بارداری بر نتایج عمل ابدومینوپلاستی است. با نوسان وزن قابل توجه و کشیدگی شکمی که در طول بارداری رخ می‌دهد، مطمئناً امکان دارد که پوست اضافی، لخته، پسرفته و ترکیدگی را داشته باشید و همچنین تفکیک یا ضعف عضلات شکم، که هر دو نیاز به عمل دوم برای بازگرداندن نتایج اصلی شما دارد.

بیشتر بخوانید:  انواع مدل گره شال و روسری

آیا بارداری جای زخم شکم من را بدتر می کند؟

لازم نیست همواره این اتفاق بیافتد. اگر بارداری شما یک سال یا بیشتر پس از انجام ابدومینوپلاستی رخ دهد، جواهرکاری شما باید کاملاً بهبود یافته و نرم شده باشد و تحت تأثیر گسترش شکم شما قرار نگیرد. بافت زخمی که خیلی سفت باشد، ممکن است به طور یکنواخت گسترش نیابد. این ممکن است منجر به ناهنجاری ظاهری زخم شود اگر بارداری کمتر از یک سال پس از انجام ابدومینوپلاستی باشد. زخم‌ها همچنین ممکن است پس از بارداری بعدی بلند شوند یا به دلیل تغییرات هورمونی که در طول بارداری رخ می‌دهد، تغییر رنگ دهند.

768bb426 b9db 4af2 9291 a34fed61947a بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

جمع بندی

با وجود اینکه امکان بچه دار شدن بعد از انجام ابدومینوپلاستی وجود دارد و این امر برای سلامت مادر و نوزاد هیچ تأثیر مخربی ندارد، اصلی‌ترین نگرانی در اینجا این است که بارداری ممکن است تأثیرات انجام شده در جراحی پیشین را تغییر دهد. چرا که با گسترش و کشش شکم در طول بارداری، امکان دارد پوست باقی‌مانده در منطقه عمل به تناسب گسترش نیابد و این ممکن است به پیدایش پوست اضافی، لخت شدن زخم‌ها یا تغییر رنگ آنها منجر شود. اگر بعد از انجام ابدومینوپلاستی برنامه‌ریزی برای بچه دار شدن داشته باشید، بهتر است با جراح پلاستیک خود در مورد برنامه‌های خود صحبت کنید تا اقدامات مناسبی را در نظر بگیرید و در صورت لزوم، با جراحی تصحیحی مانند انجام مجدد ابدومینوپلاستی، تغییرات پس از بچه دار شدن را ترمیم کنید.

اگر میخواهید زیبایی را به خود هدیه دهید این کار را به دکتر ایزدپناه بسپارید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر ایزدپناه به نشانی www.drkambizizadpanah.net مراجعه کنید. همچنین برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پیج اینستاگرام دکترکامبیز ایزد پناه سری بزنید.

بیشتر بخوانید: خونابه بعد از لیپوماتیک

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

معرفی بهترین کرم پودر 24ساعته:

معرفی بهترین کرم پودر 24ساعته: کرم پودر ها یکی از اصلی ترین مرحله برای داشتنِ …