بیوگرافی تینو صالحی

عکس های بیوگرافی تینو صالحی از تینو صالحی

تینو صالحی در سال 1359 در سنندج به دنیا آمد. او فارغ التحصیل تئاتر از دانشگاه هنر و معماری است. تینو صالحی در بسیاری از زمینه های هنری مانند بازیگری، کارگردانی و مدرس تئاتر فعالیت می کند. از نقش های مهم تینو صالحی در بازیگری می توان به فیلم های مختارنامه، متاسفم، سرزمین انسان ها، چهارراه استانبول و دل اشاره کرد.

1 38 بیوگرافی تینو صالحی

آغاز کار تینو صالحی

تینو صالحی در اولین سال های فعالیتش در تئاتر بازی می کرد. این چهره فعالیت اصلی خود را در تئاتر از سال 1391 آغاز کرد. تینو صالحی پس از بازی های موفق در تئاتر به عنوان دستیار کارگردان به فعالیت هنری خود ادامه داد. او در هنر خود تجربه کمک به کارگردانان مشهوری چون امیر دژاکام و قطب الدین صادقی را داشت. تینو صالحی در سال 1381 با حضور در سریال درخشان و غافلگیرکننده مختارنامه روی آنتن رفت. تقریباً شش سال بعد زین با بازی در سریال زمین انسانها به کارگردانی ابوالحسن داودی وارد عرصه تلویزیون شد.او با هنرمندانی چون علی نصیریان، سروش صحت، امیرمحمد زند، زنده یاد عسل بدیعی، صدرالدین شجره، مریم عبدالملکی، رضا ملک زاده و امید روحانی همکاری داشته است.تجربه اولین بازی تینو صالحی در عرصه سینما سال 1391 و فیلم عصبانی نیستم است. فیلم متاسفم به کارگردانی رضا درمیشیان ساخته شد و تینو صالحی در آن نقش حمید را بازی کرد. از سلسله فعالیت های تینو صالحی در عرصه سینما می توان به چهارراه استانبول ساخته شده در سال 2016 اشاره کرد که تینو صالحی دو سال پس از حضور در فیلم چهارراه استانبول در سریال دل ظاهر شد. کار در سریال دل اولین تجربه بازیگری تینو صالحی در شبکه خانگی است. او در این سریال نقش عادل را بازی می کند و با بازیگرانی چون حمیدرضا نعیمی، سارا نجفی، علی سخنگو، مهدی کوشکی و نسرین مقانلو همکاری داشته است.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه گابریل گارسیا مارکز

2 12 بیوگرافی تینو صالحی 3 12 بیوگرافی تینو صالحی

آثاری به کارگردانی تینوصالحی

تینو صالحی کارگردانی را از تئاتر شروع کرد. او اولین تجربه کارگردانی خود را با نمایش آنتیگونه داشته و تئاترهایی چون مهزادگان، فطرس، کیارش، آوای نی و فوخی نبات را کارگردانی کرده است.

تینو صالحی رو

تینو صالحی علاوه بر نقش یک بازیگر ایرانی، تمرین را دوست دارد. در آموزشگاه کارگاه های تمرین آزاد زیر نظر امین تارخ تدریس می شود.علاوه بر این تینو صالحی به دلیل علاقه به آموزش در زمینه بیان سخنرانی نیز داردتوجه داشته باشید که تینو صالحی به عنوان یک بازیگر مشهور جهان از طریق صفحه رسمی اینستاگرام خود با هواداران خود در ارتباط است. او عکس های شخصی و صحنه هایی از تئاتر را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می گذارد.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …