بیوگرافی سامرند معروف

بیوگرافی سامرند معروف

سمند معروف در اردیبهشت 1359 در تهران به دنیا آمد. او بازیگر مشهور سینما و تلویزیون است و به عنوان دستیار کارگردان نیز فعالیت می کند. وی دارای 4 خواهر و برادر می باشد.سمرند مدرک کارشناسی خود را در رشته هنر معماری در دانشگاه علمی کاربردی به پایان رسانده است. سمند معروفی به تازگی در سریال «یک غریبه با من» و در کنار پروانه ها به ایفای نقش پرداخته است. او یکی از موفق ترین و مشهورترین هنرمندان عرصه هنر است. سمند در سریال مینو با مهدیه نساج آشنا شد و در سال ۱۳۹۶ با یکدیگر ازدواج کردند.

1 45 بیوگرافی سامرند معروف

سمند از تئاتر شروع کرد و در نمایش های موفق بسیاری شرکت کرد. او در سال ۱۳۷۹ بازیگر شد و اولین تجربه بازیگری خود را با بازی در نمایش فریدون به کارگردانی مرتضی طباطبایی تجربه کرد. علاوه بر این او در فیلم هایی چون خانواده دکتر بازی کرد. ماهان، پرسه در مه، جلال الدین، آقاب صحرا، خماری و… به عنوان دستیار کارگردان فعالیت می کرد. سمند در فیلم Day Eyes به عنوان دستیار اول کارگردان کار کرد.او اولین تجربه سینما را در سال ۱۳۸۷ به دست آورد و فیلم پرسه در مه ساخته بهرام توکلی را کارگردانی کرد.او نقش کوچکی در این فیلم دارد. از دیگر کارهای او می توان به بازی در سریال «آمین خاکستر» که به کارگردانی سجاد امیر یزدانی ساخته شد و به عنوان مدیر برنامه در این سریال فعالیت کرد اشاره کرد.

2 19 بیوگرافی سامرند معروف

کنار پروانه

سریال در کنار پروانه ها به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید از شبکه دو سیما پخش می شود. این سریال دراماتیک و اجتماعی است. او در این سریال نقش رهی را بازی کرد. او شخصیت اصلی سریال است که مخاطب را با دنیای اطراف و اتفاقات زندگی درگیر می کند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی ساره بیات

او برای من غریبه است

سمند معروف در سال ۱۳۹۸ در سریال بیگانه با من نقش سعید را بازی کرد، در این سریال سمند در نقش سعید دشت یاری همسر نسا بازی کرد. با بازی در این فیلم بیشتر و بیشتر به شهرت رسیده است. سمند فقط در این فیلم بازی کرد اما در فیلم هایی مثل دکتر ماهان و مینو هم بازیگر و تهیه کننده و دستیار کارگردان بود.

می گفت وقتی در یک سیستم خیلی از نقاط را به عهده می گیری قدرتت تقسیم می شود به همین دلیل از بازی در این دو شغل خیلی راضی نیستم.این سریال به کارگردانی احمد امینی و آرش معیریان با سریالی به نویسندگی پرویز پور حسینی جایگزین شد.

زندگی در اصفهان

به دلیل شرایط کاری پدر، مدتی در اصفهان زندگی کرد و فعالیت هنری خود را در آن شهر آغاز کرد. او در دبیرستان طراحی گرافیک خواند و این کار را در کالج ادامه داد، جایی که به گفته خودش گاهی برای کمپین تبلیغاتی یکی از دوستانش کار می کرد. شما عکس را به دلایلی ترک کردید.

3 19 بیوگرافی سامرند معروف

ازدواج سمند معروف

در 18 دی ماه 97 سمند معروفی با مهدی نساج که او نیز در عرصه هنری فعالیت می کند و بازیگر تلویزیون است ازدواج کرد. مهدیه نساج با بازی در نقش مینو در این سریال بسیار به شهرت رسید. مهدیه نساج در 22 آبان 1360 در تهران به دنیا آمد. وی بازیگر تئاتر و تلویزیون دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد و لیسانس کارگردانی از دانشگاه سوره است. او قبلا ازدواج کرده و یک دختر به نام ملینا دارد. این زوج در سریال هایی مانند دکتر خانواده با هم همکاری داشته اند. ماهان و مینو و بیقانی با منست.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه ادگار آلن پو، نویسنده و شاعر آمریکایی

سایر زمینه های فعالیت

سمند علاوه بر دستیار کارگردانی در زمینه داستان نویسی نیز فعالیت می کنداو و همسرش مهدی نساج نویسندگان بسیاری از کتاب‌ها مانند ما دروغگو بودیم نوشته امیلی لاکهارت، موش‌ها و آدم‌ها نوشته جان اشتاین‌بک و غریبه در دهکده هستند. علاوه بر این او پادکست های متعددی با صدای خود منتشر کرده است.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …