بیوگرافی جواد انصافی

بیوگرافی جواد انصافی

جواد عصافی در 21 آذر 1340 در منطقه شمیران تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل دانشگاه فنی در رشته مهندسی عمران است. جواد انصافی معلم برجسته تئاتر است. وی از چهره های بازنشسته روابط عمومی است. او در بسیاری از زمینه های هنری از جمله کارگردانی، نویسندگی و بازیگری به ویژه تئاتر فعالیت می کند. جواد انصافی معروف به عبدلی است. عبدلی عنوان یکی از شخصیت های تلویزیونی است که در اواخر دهه شصت این شخصیت را بازی کرد. از نقش های معروف جواد انصافی در بازیگری می توان به محله گل و بلبل، متل جهان، محله صفا، نان، پنیر و پسته، شهر باران، اشتباه اشتباه، خانواده شلوغ، لطیف الحکایات و بهار پانزده اشاره کرد. آقای انصافی در خانواده ای مذهبی بزرگ شد. او در نویسندگی نیز تجربه دارد و چندین کتاب منتشر کرده است.

1 44 بیوگرافی جواد انصافی

یکی از کتاب های نوشته آقای انصافی که در سال 1377 منتشر شده است، بازی سیاه از نگاه یک سیاه پوست است. این هنرمند تجربه کار و تحقیق در کنار فروغ یزدان در عرصه نویسندگی را دارد. کتاب مشترک فروغ یزدان و جواد انصافی تشریفات و نمایش های زنانه نام دارد.جواد انصافی در سال 1367 به عنوان نویسنده در ساخت فیلم آموزشی آقای ترافیک مشغول به کار شد.دو فیلم آموزشی ارتباط و انسان در وسیله نقلیه با کارگردانی و بازی جواد انصافی ساخته شده است.

آغاز کار جواد انصافی

جواد انصافی کار خود را از اواخر دهه 50 با بازی در تئاتر دام آغاز کرد. دومین تئاتر تلویزیونی جواد انصافی به نام نمک و نمکدان معروف است. این تئاتر تلویزیونی در سال ۱۳۶۰ توسط جواد عصافی نویسنده، کارگردان و بازیگر ساخته شد. همچنین این بازیگر در سال های 1360 و 1363 در تئاترهای بمب و آقای کجخیال نویسندگی و کارگردانی و بازی کرد. اولین نقش آفرینی جواد انصافی در فیلم تلویزیونی حسام الدوله بود. این فیلم در سال ۱۳۶۳ به کارگردانی، بازیگری و فیلمنامه جواد اسافی ساخته شد. او با بازی در فیلم تلویزیونی بازبان لال به شهرت رسید. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی جواد انصافی ساخته شده است. تعداد قسمت های این فیلم 52 قسمت است و اولین اکران آن از سال 86 تا 87 از شبکه یک پخش شد. بازیگران مطرحی چون ماهور الوند، حسین یاری، سهرا پسیانی، ساعد سهیلی، لیلا حاتمی، پریوش تجارتی، اذه صمدی و دیبا زاهدی در ساخت این فیلم حضور داشتند.یکی دیگر از سریال های جذاب و معروفی که جواد انصافی در آن بازی کرد «راز» نام دارد.سریال نه چندان مخفی به کارگردانی مسعود رسام و تهیه کنندگی امیر پروین حسینی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بازیگران سریال نون خ 3 + عکس بازیگران سریال نون خ 3

2 18 بیوگرافی جواد انصافی

ازدواج جواد انصافی

جواد انصافی بازیگر معروف تئاتر است، همسر و همسرش فروغ یزدان عشوری هستند، همسرش دارای مدرک طراحی فرهنگی است و دو پسر به نام های امیرمحمد و امیرحسین به دنیا آورد.

3 18 بیوگرافی جواد انصافی

رو جواد انصافی

جواد عصافی در کنار بازیگری به کارگردانی نیز علاقه دارد. مستندهای مختلفی به کارگردانی و تهیه کنندگی جواد انصافی تولید شده است. اولین رمان نوشته جواد عصافی تصاح نام دارد. این مستند در سال 1367 از شبکه یک پخش شد. از آثار متنوع جواد انصافی در زمینه تولید مستند می توان به پست پیام تودار در سال 69، راه خوداتکایی در سال 69 و ارتباطات در سال 1368 اشاره کرد. 1970. همچنین جواد انصافی علاقه زیادی به شنا و دوچرخه سواری دارد. او به دلیل توصیه های پزشکی تعداد فعالیت های دوچرخه سواری را کاهش داده است. اما به دلیل علاقه ای که به شنا داشت، برای درمان کمردرد در آب درمانی نیز شنا کرد. این بازیگر غذاهای سنتی را به فست فود ترجیح می دهد.در میان غذاهای سنتی ایرانی، خورش قیمه مورد علاقه جواد اسافی است

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …