بیوگرافی مینو شریفی

بیوگرافی مینو شریفی

مینو شریفی در 21 آذر 1366 در شهر سنندج کردستان به دنیا آمد. او دارای مدرک مهندسی عمران است. مینو شریفی در عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون فعالیت می کند. مینو شریفی برای بازی در فیلم کوتاه آینه های پانگ پرده برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره منطقه ای سینما شد. وی همچنین نامزد بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال 1394 شد که از جمله نقش های معروف مینو شریفی می توان به بازی او در فیلم ترهم گردو و کسوف در نقش های مریم و عطیه اشاره کرد. .

1 40 بیوگرافی مینو شریفی

آغاز کار مینو شریفی

مینو شریفی در سال 1393 پس از اتمام پروژه سینمایی گروه فیلم جوانان با حضور در فیلم کوتاه آینه های رنگ پریده به کارگردانی سالم سلواتی وارد عرصه بازیگری شد. مردم و کارگردانان با حضور در این فیلم 16 دقیقه ای متوجه او شدند. مینو شریفی تقریباً 3 سال پس از تجربه اولین کارش، با حضور در فیلم کوتاه دم صبح به شهرت رسید.او در ساخت این فیلم کوتاه نقش دختری به نام شیلان را بازی کرد و برنده جایزه نقره بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم دوهوک عراق شد.اولین کار مینو شرفی در سینما بازی در فیلم درخت گردو بود. این فیلم در سال ۱۳۹۷ به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی ساخته شده است. مینو شریفی در فیلم «درخت گردو» نقش مریم را بازی کرد و با هنرمندان مهم ایرانی همچون مهران مدیری، مینا ساداتی و پیمان معادی همکاری داشت. وی با بازی موفق خود در این فیلم برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر انتخاب شد. یکی دیگر از نقش های مهم مینو شریفی در تئاتر، سریال کسوف است. او در این سریال نقش دختری به نام عطیه را به عنوان یک عاشق بازی می کند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی الچین سانگو بازیگر ترکیه ای + عکس الچین سانگو

2 14 بیوگرافی مینو شریفی 3 14 بیوگرافی مینو شریفی

ازدواج مینوشریفی

این بازیگر نیز مجرد است و هرگز ازدواج نکرده است.

گفتگو با مینو شریفی

مینو شریفی بازیگر سینما و تلویزیون ایران سابقه بازی در فیلم های محمدحسین مهدویان را دارد. علاوه بر این در ساخت فیلم ترهم گردو با آقای مهران مدیری همکاری داشت. با توجه به موفقیت های درخشان مینو شریفی در عرصه رادیو و تلویزیون ایران، مصاحبه هایی با این بازیگر زیبا انجام شده است.بخشی از گفت و گوی مینو شریفی را در ادامه می خوانید:

آقای مهدویان پس از تماشای کارهای قبلی ام در تئاتر از من خواست در فیلم «درخت گردو» بازی کنم.او می خواست بازیگری با الاصل کرد پیدا کند تا نقش مریم را هم بازی کند.

وقتی آقای مهدویان از من خواست در فیلم «درخت گردو» کار کنم، با اشتیاق آماده بازی در نقش مریم شدم. فکر می کنم تجربه بازی در فیلم «درخت گردو» یکی از نقش های مهمی است که توانستم با آقای مهران مدیری و پیمان معادی به دست بیاورم و این بار توانایی های هنری خود را به چالش می کشم و از تجربیات آقایان استفاده می کنم. مدری . . من هم فکر می کنم آقای پیمان معادی بازیگر باهوش و با تجربه ای هستند. من اصالتا کرد هستم و متولد سنندج هستم. من می توانم تأثیر جنگ را بر ادبیات، فرهنگ، تاریخ و اقتصاد کردستان احساس کنم.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …