بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او در ریاضیات مهارت دارد و بازیگر سینما و تلویزیون است. مادر محمدرضا داودنژاد مورد احترام السادات حبیبیان است. این بازیگر یکی از بازیگران بزرگی است که در 28 آبان 1396 بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت. خانم حبیبیان به ماما آتی معروف است. محمدرضا داودنژاد یک برادر به نام علیرضا دارد. علیرضا داودنژاد به عنوان کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده فعالیت می کند. رضا داودنژاد، زهرا و رضا، برادرزاده های محمد، سابقه کار در سینما و تئاتر را دارند. محمدرضا داوودنژاد در مصاحبه ای شمال ایران را مکانی مناسب برای زندگی معرفی کرد. این هنرمند معتقد است شمال به دلیل آب و هوای تازه اش روح انسان را روشن می کند. از نقش های مهم محمدرضا داوودنژاد در تئاتر می توان به مهر مداری، عاشقانه، کرم، امیدوارترین دنیا، من دیوانه نیستم، شیرین مصعب 2، کلبه عمو پورنگ، شمعدونی و موج و تخرا اشاره کرد.

1 42 بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

آغاز کار محمدرضا داوودنژاد

محمدرضا داودنژاد بازیگری را از سال ۱۳۵۴ با بازی در تئاتر آغاز کرد.این بازیگر در سال 1354 دستیار علی غفاری کارگردان و برادرش علیرضا داودنژاد برای ساخت فیلم شهرگ بود.اولین حضور محمدرضا داودنژاد در سینما به فیلم افریت برمی گردد. این فیلم در سال ۱۳۶۱ به کارگردانی و فیلمنامه فرشید فلک نازی ساخته شد. تقریباً یک سال بعد از حضور آقای داوود نژاد در سینما از ایشان برای بازی در خانه عنکبوت دعوت شد. محمدرضا داودنژاد در سال ۱۳۶۵ با حضور در مجموعه تلویزیونی تاریخ قشم وارد عرصه صدا و سیما شد. او با بازی در فیلم های ستایش (فصل سوم)، قلب یخی، «چه کسی به سرهنگ شلیک کرد؟»، «مجتمع مسکونی فرخ و فرج»، «مهر مادر»، «راننده تاکسی» و دختری در قفس به شهرت رسید. از بازی های خوب محمدرضا داووت نژاد در سریال گل و بلبل. محمدرضا داوودنژاد در این سریال نقش رئیس جرزنی را بر عهده داشت. او برای بازی در سریال گل و بلبل با بازیگران معروفی چون بهنوش بختیاری، داریوش فضیایی، نادر سلیمانی، ملیکا شریفی نیا، شوکت حجت، جواد عیسافی، نعیمه نظام دوست و ابراهیم شفیعی همکاری داشته است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی علیرضا خمسه

2 16 بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

ازدواج محمدرضا داوود نژاد

این بازیگر متاهل و دارای سه فرزند به نام های کیارش، مونا و هستی مونا ساکن خارج از ایران است.

3 16 بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

گفتگو با محمدرضا داوودنژاد

من عاشق سفر و دیدن جاهای دیدنی شمال ایران هستمدلیل اینکه شمال نرفتم و تهران هستم به خاطر شغلم است. اصولا اگر تهران کار نکنم شمال زندگی می کنم. وقتی به شمال می روم احساس می کنم تازه به دنیا آمده ام. به نظر من این یکی از راه های بهبود قاچاق انسان است. من تهرانی هستم و از قاچاق انسان متنفرم. به نظر من هر هنرمندی باید تا حد امکان کار کند. حدود سه سال است که بازیگری می کنم و در بیش از 80 فیلم تلویزیونی بازی کرده ام. با وجود نقش های مختلفی که تاکنون داشته ام، همچنان اجاره نشین هستم. این نشان می دهد که من در مسیر اشتباهی هستم.

تجلیل و تجلیل از محمدرضا داوودنژاد

او برای بازی در فیلم خلع سلاح دکترای افتخاری گرفت.

وی در هفدهمین دوره جشنواره کاندیدای نقش اول مرد در مصاب شیرین شد.

نامزد نقش دوم مرد برای بازی در این فیلم الزامی است

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …