چه مکمل‌هایی برای کودکان نیاز است؟

repvgki45j09tju4v589ytu45oityj5i 300x199 چه مکمل‌هایی برای کودکان نیاز است؟

کودکان و نوجوانان دارای نیازهای تغذیه‌ای متفاوت نسبت به بزرگسالان هستند و از آنجایی که این دوران در زندگی هر فرد اهمیت زیادی دارد، باید مواد معدنی و مغذی به اندازه کافی به بدن آن‌ها برسد تا روند رشد با مشکل روبه‌رو نشود. این مواد معدنی به صورت طبیعی از مواد غذایی مصرفی بدست می‌آید اما آیا وعده های غذایی نیازهای کودکان را برآورده می‌کند؟ با توجه به اینکه در دنیای امروزی غذاهای ناسالم زیادی مانند فست فود مورد استفاده قرار می‌گیرد، بخشی از مواد معدنی مورد نیاز بدن کودکان تامین نشده و برای جبران این کمبود لازم است از مکمل‌ها استفاده کنند.

مهمترین مکمل های کودکان، ویتامین ها و مواد معدنی که کودکان شما نیاز دارند عبارتند از:

کلسیم: کودکان در سن رشد هستند و برای تقویت استخوان‌های بدن، نیاز زیادی به کلسیم دارند. محصولات لبنی، ماهی قزل آلا و سبزیجات برگ سبز تیره مانند کلم  منبع غنی کلسیم هستند.
دز مصرفی کلسیم برای سنین مختلف در کودکان:

  • بین 1 تا 3 سال: 700 میلی گرم روزانه
  • سنین 4-8: 1000 میلی گرم روزانه
  • سنین 9-18: 1،300 میلی گرم در روز

ویتامین B12 و سایر ویتامین های B: ویتامین های خانواده B برای افزایش متابولیسم، تامین انرژی و سلامت سیستم قلبی و عصبی بدن مهم هستند و یکی از مهم‌ترین اعضای این خانواده، ویتامین B12 است. ویتامین B12 به طور عمده از غذاهای مبتنی بر حیوانات مانند گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ تامین می‌شود و اکثر کودکان معمولا به اندازه کافی B12 در یک رژیم منظم دریافت می‌کنند اما اگر فرزند شما غذای زیادی میل نمی‌کند، استفاده از مکمل این ویتامین مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  گردنبند اسم و نکاتی که قبل از خرید آن باید بدانید

دز مصرفی ویتامین های خانواده B برای سنین مختلف :

  • نوزادان: حدود 0.5 میکروگرم روزانه
  • کودکان نوپا: 0.9 میکروگرم روزانه
  • سنین 4-8: 1.2 میکروگرم روزانه
  • سنین 9-13: 1.8 میکروگرم روزانه
  • نوجوانان: 2.4 میکروگرم روزانه

ویتامین D: ویتامین D در کنار کلسیم به ساخت استخوان‌های قوی و حفظ امنیت بدن کمک می‌کند. برخی از ماهی‌ها از جمله ماهی قزل آلا و ماهی ساردین، منابع بسیار خوبی از ویتامین D هستند، هم‌چنین این ویتامین در تخم مرغ (D در زرده) و شیر غنی شده نیز یافت می‌شود. مکمل‌های ویتامین دی توسط پزشکان زیادی توصیه می‌شود زیرا بیشتر کودکان با کمبود این ویتامین مواجه هستند.

ویتامین E: ویتامین E سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و همچنین به رگ‌های خونی کمک می‌کند تا خون بدون هیچ مشکلی در بدن جریان داشته باشد. روغن های گیاهی مانند روغن های آفتابگردان و همچنین آجیل و دانه از جمله بادام و فندق، بهترین منابع ویتامین E هستند.

  • سنین 1-3 نیاز به 9 واحد روزانه
  • سنین 4-8 نیاز به 10.4 واحد روزانه
  • سنین 9-13 سال 16.4 واحد روزانه
  • نوجوانان به اندازه بزرگسالان نیاز دارند: 22 واحد روزانه

آهن: آهن به گلبول های قرمز کمک می‌کند تا اکسیژن را در سراسر بدن حمل نمایند. گوشت قرمز و سایر محصولات حیوانی حاوی مقدار زیادی آهن هستند. منابع غیر گوشت آهن عبارتند از سبزیجات برگ سبز تیره (اسفناج، سبزیجات، کلم)، لوبیا و سویا. نیازهای آهن کودکان بین 7 تا 10 میلی گرم در روز متغیر است. در سنین نوجوانی، پسران به حدود 11 میلی گرم در روز و دختران به حدود 15 میلی گرم در روز نیاز دارند.

بیشتر بخوانید:  زن ۹۸ ساله‌ چینی که استاد کونگ فو است!

ویتامین A: بدن برای برای بهبود قدرت بینایی، پوست سالم، رشد و بهبود عملکرد ایمنی بدن، به ویتامین A نیاز دارد. ویتامین A از طریق گوشت، شیر، تخم مرغ و میوه‌هایی مانند هویج و سیب زمینی شیرین تامین می‌شود.

ویتامین C : ویتامین C از طریق میوه و سبزیجات به ویژه مرکبات، کیوی و … وارد بدن می‌شود. ویتامین C کلاژن را تولید کرده و به بدن کمک می‌کند تا با عفونت ها مبارزه کند؛ همچنین دندان‌ها، استخوان‌ها و لثه ها را سالم نگه می دارد.

روی: یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن برای داشتن عملکرد عادی، روی است. روی به رشد، بهبود زخم و عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند. گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، شیر، دانه، غلات و حبوبات منابع اصلی تامین این ماده معدنی هستند.

مکمل‌ها تحت نظر برندهای مختلفی تولید شده و مکمل‌های تولید شده هر برند، از مواد معدنی و ویتامین‌های خاصی استفاده می‌کند. پیش از خرید مکمل، اطلاعات مندرج بر روی جعبه آن را مطالعه کنید تا متوجه شوید که مکمل، منبع چه ویتامین‌هایی برای کودکتان است. برخی از مکمل‌های غذایی تعداد زیادی از ویتامین‌ها را شامل شده و می‌تواند تمام کمبودهای غذایی بدن کودک شما را برطرف سازد.

برای خرید مولتی ویتامین انواع مکمل‌های مناسب برای کودکان با بهترین قیمت و کیفیت ممکن، می‌توانید به داروخانه آنلاین داروبیار مراجعه کنید. تمامی محصولات ارائه شده در وب‌سایت دارای کیفیت بالایی بوده و به کودک شما کمک خواهند کرد تا کمبودهای غذایی خود را جبران کنند.

مطلب پیشنهادی

پروفیل ناودانی یا آبرو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ناودانی در پروژه‌های ساختمان‌سازی نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارد. قدرت، استحکام بی‌نظیر، دوام و …