آیا گربه‌های پرشین را می‌شناسید؟

امروزه تقریبا از هر ده خانه در یک خانه، یک گربه پرشین یا همان گربه ملوس ایرانی می‌بینید که در خانه با اعضای خانه زندگی می‌کند و مانند یک کودک در خانه مرکز توجه است. گربه‌های پرشین معروف، همان گربه‌های صورت عروسکی ملوس سفید و نارنجی ( گارفیلدی) هستند. آنگونه که یکی از دامپزشکان معروف توضیح می‌دهد، وقتی بحث خرید گربه اصیل به میان می آید، پارامترهایی مانند شکل و فرم صورت، اندازه های موها، شکل گوش ها، و فرم و اندازه بینی در نظر گرفته میشود. در مورد پارامترهای گربه پرشین، باید گربه‌ای با سر گرد، گوش‌های کوچک، صورتی معمولاً گرد، بینی‌ای کوچک و چشمانی بزرگ را تصور کرد. اگر مایلید درباره گربه پرشین، بیشتر بدانید با ما همراه شوید.

34t35cgcf35r آیا گربه‌های پرشین را می‌شناسید؟

گربه‌های پرشین، بدنی محکم و پا‌های ضخیم و محکم دارند. آن‌ها زیاد اهل پریدن نیستند و ترجیح می‌دهند هر چهار پنجه خود را محکم روی زمین بگذارند یا در حالی که استراحت می‌کنند روی کاناپه آویزان شوند.

یکی از بارزترین ویژگی‌های گربه‌های پرشین که باعث محبوبیت آن‌ها نیز شده است، این است که گربه پرشین، بدنی با مو‌های ابریشمی لطیفی دارد. وقتی گربه پرشین را ناز می‌کنید، درست مانند این است که در حال لمس یک کت نرم و لطیف و لوکس هستید. اگر قصد خرید گربه پرشین را دارید، باید در نظر داشته باشید که این گربه‌ها، دچار ریزش موی زیادی هستند، و اگر شما انسان وسواسی هستید، شاید دیدن موی این گربه روی مبل و فرش برای شما ناخوشایند به نظر بیاید.
گربه پرشین به رنگ سفید معروف است. اما در واقع آن‌ها تنوع رنگی زیادی دارند و ممکن است در رنگ‌های سفید، سیاه، طوسی، قهوه‌ای، نارنجی و طلایی بدنیا بیایند. رنگ چشم گربه‌های پرشین نیز می‌تواند متنوع و آبی، سبز، سیاه، قهوه‌ای و یا مسی باشد.

بیشتر بخوانید:  آموزش کم کردن حجم عکس

3rf4c34 آیا گربه‌های پرشین را می‌شناسید؟

ویژگی‌های شخصیتی
شخصیت یک گربه عمدتاً بر اساس مکان و نحوه بزرگ شدن او شکل می‌گیرد، اما شخصیت گربه ایرانی با ویژگی‌های خاصی شناخته شده است. به عنوان مثال، گفته می‌شود که آن‌ها گربه‌های نسبتاً آرام و شیرینی هستند که دوست دارند مدام استراحت کنند. آن‌ها زیاد اهل بازیگوشی و شیطنت نیستند و تحرک زیادی ندارند.
گربه‌های پرشین، از توجه و نوازش بسیار لذت می‌برند. اما اینگونه نیست که مدام در آغوش شما باشند. و شاید برایتان جالب باشد که بدانید آن‌ها تا زمانی که افراد جدید را بشناسند، بی‌تفاوت و محتاط رفتار خواهند کرد.

در حالت کلی، شاید بتوان گفت که نگهداری از گربه پرشین، برای کسانی که دوست دارند گربه ای ساکت و آرام داشته باشند، گزینه بسیار خوبی است. او به نسبت گربه های نژادهای دیگر، کمتر دردسر و شیطنت دارد.
مراقبت از گربه پرشین
مانند همه گربه‌ها، پرشین‌ها نیز به رژیم غذایی سالم، ورزش روزانه و عشق فراوان و همچنین کمی توجه ویژه در نظافت نیاز دارند. به خصوص اگر حواستان باشد که گربه پرشین را به طور روزانه‌شانه کنید، مو‌های کمتری روی فرش و مبل خواهید دید.
چشم گربه پرشین بسیار حساس است. به عبارت دیگر، گربه پرشین، ترشحات چشمی روزانه‌ای دارد. برای همین بسیار تأکید می‌شود که چشم گربه پرشین خود را روزانه تمیز کنید.
گربه پرشین نیز مانند همه گربه‌ها نیاز به چک آپ سالانه دارند. این می‌تواند به دامپزشک شما کمک کند تا مشکلات سلامتی را در مراحل اولیه تشخیص دهد، زمانی که درمان آن‌ها آسان‌تر است.

مطلب پیشنهادی

پروفیل ناودانی یا آبرو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ناودانی در پروژه‌های ساختمان‌سازی نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارد. قدرت، استحکام بی‌نظیر، دوام و …