راهنمای سریع ساخت کاردستی، بدون چسب و قیچی!

اگر قصد دارید تا بدون چسب و قیچی و فقط با استفاده از کاغذهای رنگی یا سفید، کاردستی درست کنید، پیشنهاد می کنیم با هنر ساخت کاردستی اوریگامی یا همان تا زدن کاغذ آشنا شوید. با ما در این مطلب کوتاه همراه باشید تا کمی به بررسی هنر اوریگامی بپردازیم و برخی از نمونه های ساده اوریگامی را با هم مشاهده کنیم.

stk345potjgm35oyj458yu935otf 300x150 راهنمای سریع ساخت کاردستی، بدون چسب و قیچی!

اشکالی که هنرمندان اوریگامی می سازند در بسیاری از مواقع باعث تعجب بینندگان می شود. زیرا آنها از هیچگونه چسب و قیچی استفاده نمی کنند و فقط با تا زدن کاغذ ها به طور مکرر اشکالی که می‌خواهند را شکل داده و می سازند. اگر شما هم میخواهید که این هنر اوریگامی را بیاموزید می توانید با جستجو در اینترنت نمونه هایی از آموزش ساخت اوریگامی ساده را مشاهده کرده و با تمرین های پی در پی به یک هنرمند اوریگامی تبدیل شوید.

آیا در اوریگامی می توان از چسباندن با چسب و قیچی برای برش کاغذ استفاده کرد؟

قانون اول هنر اریگامی این است که شما نمی توانید از قیچی برای برش و همچنین چسب برای چسباندن کاغذ استفاده کنید. این کاردستی با چوب بستنی نیست! نکته اصلی کاردستی اوریگامی این است که در آن فقط از یک تکه کاغذ با تا خوردن های پی در پی استفاده می شود. شما در هنگام انجام کار دستی اوریگامی اجازه ندارید کاغذ را ببرید و جوری که بدون تا شدن انجام شود آن را به هم بچسبانید.

پس بدون چسب و قیچی چگونه میتوانیم یک شکل را با استفاده از کاغذ ایجاد کنیم؟ نکته اصلی هنر اوریگامی نیز همین پیچیدگی آن است. با ما همراه باشید تا ببینیم که چگونه می شود یک کاردستی اوریگامی ساده، مانند یک موشک کاغذی اوریگامی ساخت.

بیشتر بخوانید:  دانلود پروژه اینفوگرافی پریمیر- ساخت اینفوگرافی در پریمیر

ft3uyt894yhn8yin4n5tj 300x150 راهنمای سریع ساخت کاردستی، بدون چسب و قیچی!

جالب ترین اشکالی که با اوریگامی می شود ساخت، چه چیز هایی هستند؟

اشکال مختلفی را می توان فقط با یک تکه کاغذ ایجاد کرد. مانند ایجاد گل اوریگامی، یا ساخت موشک، مانند همان موشک هایی که در دوران کودکی می ساختیم. حتی اشکال حیوانات را می توان به سادگی با استفاده از اوریگامی ایجاد کرد.

به عنوان ساده ترین مثالی که از اشکالی که می توان با اوریگامی ساخت زد، ساخت یک موشک کاغذی است که همه ما حداقل یک بار آن را امتحان کرده ایم. اگر به دنبال یک نقطه شروع می‌گردید بهتر است یک بار دیگر، یک موشک ساده اوریگامی بسازید.

هنر اوریگامی را از کجا بیاموزیم؟

یادگیری هنر ساخت کاردستی اوریگامی چندان نیز سخت نیست. فقط کافیست تا در اینترنت جستجو کنید تا با هزاران آموزش فوق العاده کاردستی اوریگامی مواجه شوید که می توانید از آنها برای آموزش این هنر استفاده کنید. رسانه های بسیاری نیز وجود دارند که در زمینه آموزش ساخت کاردستی اوریگامی فعالیت می کنند و می توانند شما را در طول آموزش خود راهنمایی کنند. آموزش های ساخت کاردستی را دنبال کنید.

بهترین روش برای آموزش ساخت کاردستی اوریگامی، دیدن آموزش های تصویری مانند فیلم های آموزشی است که به سادگی در بخش ویدیو های گوگل قابل یافتن هستند.

اما قطعاً آموزش اوریگامی نیز مانند فراگرفتن هر هنر دیگری نیاز به زمان و تمرین‌های بسیار دارد. پس بهتر است به طور روزانه حداقل یکی دو آموزش مختلف را بررسی کنید و به تمرین کردن آنها بپردازید.

مطلب پیشنهادی

پروفیل ناودانی یا آبرو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ناودانی در پروژه‌های ساختمان‌سازی نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارد. قدرت، استحکام بی‌نظیر، دوام و …